24ωρη Λειτουργία του Μετρό: Επικοινωνιακή Εξαγγελία ή Ρεαλιστική Πολιτική;


Σε μια περίοδο όπου οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας βρίσκονται αντιμέτωπες με σοβαρά λειτουργικά προβλήματα, η εξαγγελία του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνου Κυρανάκη, για πιθανή 24ωρη λειτουργία του Μετρό τα Σαββατοκύριακα δημιουργεί περισσότερα ερωτήματα απ’ όσα λύνει.

By Kurtis🚍 

Αντιφατική Πραγματικότητα: Από τις Καθυστερήσεις στη Λειτουργία Όλο το 24ωρο

Η ιδέα μιας συνεχούς λειτουργίας του Μετρό θα μπορούσε, υπό άλλες συνθήκες, να είναι μια θετική εξέλιξη για τη νυχτερινή ζωή της πόλης, τον τουρισμό, αλλά και τη διευκόλυνση εργαζομένων σε βραδινές βάρδιες. Ωστόσο, όταν καθημερινά καταγράφονται αναμονές άνω των 20-30 λεπτών σε ώρες αιχμής και ελλείψεις συρμών και προσωπικού, η εξαγγελία μοιάζει με πυροτέχνημα — μια κίνηση εντυπωσιασμού χωρίς επιχειρησιακή βάση.

Χρόνιες Ελλείψεις και Υποστελέχωση

Τα συνδικάτα εργαζομένων στις συγκοινωνίες έχουν επανειλημμένα κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου: έλλειψη οδηγών, τεχνικών, αλλά και ανταλλακτικών για τη συντήρηση των συρμών, έχουν οδηγήσει σε υποβάθμιση της παρεχόμενης υπηρεσίας. Το υπάρχον προσωπικό ήδη εργάζεται κάτω από πίεση, με χαμηλούς μισθούς και εξαντλητικά ωράρια. Πώς, λοιπόν, μπορεί να συζητείται επέκταση ωραρίου λειτουργίας, χωρίς πρώτα να έχει διασφαλιστεί η βασική επάρκεια λειτουργίας στο υπάρχον πλαίσιο;

Αξιολόγηση από τους Πολίτες: Διαβούλευση ή Άλλοθι;

Παράλληλα, η κυβέρνηση καλεί τους πολίτες να αξιολογήσουν τις συγκοινωνίες. Αν και η συμμετοχή των πολιτών είναι πάντα ευπρόσδεκτη, το ερώτημα παραμένει: θα ληφθούν υπόψη τα πραγματικά προβλήματα ή απλώς θα χρησιμοποιηθεί η διαδικασία ως άλλοθι επικοινωνιακής πολιτικής; Μια ουσιαστική αξιολόγηση πρέπει να βασίζεται σε διαφάνεια, ανοιχτά δεδομένα και συμμετοχικό σχεδιασμό, όχι σε προχειροφτιαγμένες ψηφοφορίες.

Πολιτική Βούληση ή Δημόσιες Σχέσεις;

Η εξαγγελία της 24ωρης λειτουργίας σε αυτό το στάδιο μοιάζει να εξυπηρετεί περισσότερο επικοινωνιακούς σκοπούς. Δεν συνοδεύεται από σχέδιο, χρονοδιάγραμμα, πόρους ή δέσμευση για προσλήψεις. Η αναντιστοιχία μεταξύ λόγων και πράξεων υπονομεύει την αξιοπιστία της πολιτικής ηγεσίας, ενώ παράλληλα προκαλεί την κοινή λογική του επιβατικού κοινού που βιώνει καθημερινά τις δυσκολίες του συστήματος.

Συμπέρασμα

Αν θέλουμε πραγματικά καλύτερες και πιο διευρυμένες συγκοινωνίες, η λύση δεν είναι οι μεγάλες εξαγγελίες. Είναι η πρόσληψη προσωπικού, η αναβάθμιση στόλου, η επαρκής χρηματοδότηση και η ουσιαστική διαβούλευση με εργαζομένους και επιβάτες. Μόνο τότε μπορεί να σταθεί σοβαρά στο τραπέζι η συζήτηση για επέκταση του ωραρίου λειτουργίας. Μέχρι τότε, οι 24ωρες λειτουργίες καλό είναι να παραμείνουν σχέδιο επί χάρτου, και όχι μέσο δημιουργίας εντυπώσεων.



Ακολούθησε το ATHENS  TROLLEYBUS DRIVERS  στο Facebook .