Νέα γραμμή τρόλεϊ λειτουργεί πλέον στη Νανσί (Γαλλία)



Στις 5 Απριλίου 2025, στις 14:30, το δίκτυο μεταφορών της αστικής περιοχής Nancy STAN (Rèseau de Transport de l'Agglomeration Nanceienne – όμιλος Keolis) εγκαινίασε τη νέα γραμμή τρόλεϊ T1 στη Nancy (104.400 κάτοικοι στην αστική περιοχή, 420.000 κάτοικοι στο αστικό κέντρο).

Το νέο σύστημα τρόλεϊ αντικαθιστά το TVR (Transport sur Voie Réservée), το οποίο τέθηκε σε λειτουργία στις 8 Δεκεμβρίου 2000 και το οποίο με τη σειρά του αντικατέστησε το προηγούμενο δίκτυο τρόλεϊ. Το TVR σταμάτησε στις 12 Μαρτίου 2023, για να καταστεί δυνατή η κατασκευή του νέου τρόλεϊ. Η αναβάθμιση χρειάστηκε 18 μήνες για την αντικατάσταση της προηγούμενης εναέριας γραμμής και την αφαίρεση των γραμμών του TVR.

Νανσί: μια νέα γραμμή τρόλεϊ

Η μετατροπή της γραμμής TVR σε γραμμή τρόλεϊ κόστισε συνολικά 47 εκατομμύρια ευρώ, περίπου 4,8 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Η νέα γραμμή T1 εκτείνεται σε μήκος 9.780 μέτρων, λειτουργεί από το Essey Mouzimprè έως το Vandoeuvre Brabois – Hopitaux, ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τη διαδρομή του συστήματος TVR και έχει 23 στάσεις εκτός από τους δύο τερματικούς σταθμούς. Ορισμένα τμήματα δεν διαθέτουν γραμμή υπερκείμενης γραμμής , ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης, όπου η μετακίνηση γίνεται χωρίς προβλήματα με τα νέα τρόλεϊ Hess.



Η εναέρια γραμμή υπάρχει σε τρία τμήματα γραμμής: – Brabois – Montet Octroi, μήκους περίπου 3 χλμ., Jean Jaurès – Mon Desert, μήκους περίπου 0,7 χλμ., και Division de Fer – Essey Mouzimpré, μήκους περίπου 3 χλμ.

Ένα εκτενές χρονοδιάγραμμα για τα τρόλεϊ στη Νανσί


Το ωράριο των δρομολογίων είναι αρκετά εκτεταμένο. Η πρώτη αναχώρηση από το Έσεϊ είναι στις 4:00 π.μ., από το Βαντούβρ στις 4:50 π.μ. Οι τελευταίες αναχωρήσεις είναι στις 0:15 π.μ. τόσο από το Έσεϊ όσο και από το Βαντούβρ. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας από Δευτέρα έως Παρασκευή, συμπεριλαμβανομένων των σχολικών εβδομάδων (πράσινη περίοδος), υπάρχει αναχώρηση κάθε 7 λεπτά μεταξύ 5:30 π.μ. και 7 μ.μ., και 10λεπτη υπηρεσία από 7 μ.μ. έως 9 μ.μ. Τα Σάββατα (μπλε περίοδος), το ωράριο είναι πιο ποικίλο: 8λεπτη υπηρεσία από 6 π.μ. έως 12 μ.μ., 6λεπτη υπηρεσία από 12 μ.μ. έως 7 μ.μ. και 10λεπτη υπηρεσία από 7 μ.μ. έως 9 μ.μ.

Τις Κυριακές και τις αργίες (ροζ περίοδος) οι πρώτες αναχωρήσεις έχουν καθυστέρηση 40 λεπτών, επομένως υπάρχει αναχώρηση κάθε 15 λεπτά μέχρι περίπου τις 12/12:30 μ.μ., και στη συνέχεια κάθε 10 λεπτά από τις 12 το μεσημέρι έως τις 9 μ.μ. Μια ολοκληρωμένη υπηρεσία, η οποία καθιστά το T1 ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του δικτύου.

Τρόλεϊ Hess στη Νανσί

Τα οχήματα που επιλέχθηκαν είναι τα Lightram.25 DC από την Hess , για μια επένδυση 35 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για οχήματα μεγάλης χωρητικότητας, με διπλή άρθρωση μήκους 24,4 μέτρων και εξοπλισμένα με μπαταρίες για προοδευτική επαναφόρτιση εν σειρά. Η λειτουργία χωρίς καλώδια τους επιτρέπει να ξεπερνούν τμήματα χωρίς την παρουσία γραμμής, όπως στο κέντρο της Νανσί.

Τα τρόλεϊ, τα οποία ανήκουν στην τελευταία γενιά και διαθέτουν ήδη το νέο σχεδιασμό της Hess, είναι εξοπλισμένα με χαμηλό δάπεδο, μονωμένη καμπίνα οδηγού, ενσωματωμένο κλιματισμό, συστήματα δημόσιων ανακοινώσεων μέσω βίντεο και οθονών και 18 υποδοχές USB ανά όχημα.

Η διαμόρφωση που επέλεξε η STAN παρέχει χώρο για έως και 154 επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων θέσεων για άτομα με μειωμένη κινητικότητα, δύο θέσεων για άτομα με αναπηρία και μίας θέσης για καροτσάκια. Ο χώρος για τα καροτσάκια βρίσκεται στη δεύτερη μονάδα και είναι προσβάσιμος από τη δεύτερη πόρτα (σημειώνεται με σχέδιο καροτσιών).

Τα ποδήλατα επιτρέπονται στα τρόλεϊ σύμφωνα με τις συνήθεις συνθήκες πρόσβασης: η προσβασιμότητα είναι περιορισμένη κατά τις ώρες εκτός αιχμής, στην πίσω περιοχή, επιβίβαση από την τελευταία πόρτα) και επιτρέπονται έως 2 ποδήλατα ανά τρόλεϊ. Λάβετε υπόψη ότι τα ποδήλατα πρέπει να φυλάσσονται από τον ιδιοκτήτη.

Οι στάσεις έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι χωρίς εμπόδια και να επιτρέπουν την πρόσβαση με νερό, και είναι εξοπλισμένες με τον εξοπλισμό που παρέχεται από την STAN, όπως σχέδια δικτύου και μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Σχεδιάζονται επίσης φανάρια και μέτρα σχεδιασμού κυκλοφορίας για την αύξηση της εμπορικής ταχύτητας της γραμμής.

Τα εγκαίνια της νέας γραμμής Τ1 συνεπάγονταν τη διακοπή της γραμμής Α, στην πράξη της γραμμής αντικατάστασης, με την απόσυρση από την κυκλοφορία των αρθρωτών ντιζελοκίνητων λεωφορείων και την επιστροφή τριών γραμμών, Τ3, Τ15, Τ16, στη λεωφόρο Joffre, μόλις ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση του τρόλεϊ και η αστική ανάπλαση.

Η Keolis λειτουργεί το STAN από την 1η Ιανουαρίου 2019, πάντα με στόχο τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών. Σήμερα, ο στόλος του STAN αποτελείται από 198 οχήματα, εκ των οποίων 102 αρθρωτά, 78 12μετρα και 18 μίνι λεωφορεία. Εκτός από 5 ηλεκτρικά μίνι λεωφορεία, ολόκληρος ο στόλος κινείται με φυσικό αέριο.



Η μετατροπή της γραμμής TVR σε τρόλεϊ είναι μια σημαντική επιλογή, που αποδεικνύει πόσο ανταγωνιστικό μπορεί να είναι ακόμα ένα σύστημα τρόλεϊ. Παρεμπιπτόντως, και αυτό δεν είναι μικρό πράγμα, το STAN, προκειμένου να φέρει τους πολίτες πιο κοντά στις δημόσιες συγκοινωνίες, παρέχει δωρεάν πρόσβαση σε όλους, κάθε Σάββατο και Κυριακή του χρόνου. Οι νέοι κάτω των 18 ετών που διαμένουν σε μία από τις 20 κοινότητες της μητρόπολης Grand Nancy (Art-sur-Meurthe, Dommartemont, Essey-lès-Nancy, Fléville-devant-Nancy, Heillecourt, Houdemont, Jarville-la-Malgrange, Laneuveville-devant-Nancy, Laxou, Ludres, Malzéville, Maxéville, Nancy, Pulnoy, Saint-Max, Saulxures-lès-Nancy, Seichamps, Tomblaine, Vandœuvre-lès-Nancy, Villers-lès-Nancy) μπορούν να ταξιδέψουν δωρεάν, εφόσον κατέχουν και επικυρώνουν το δωρεάν εισιτήριο διαρκείας τους κάθε μήνα, το οποίο μπορεί να ανανεωθεί μέχρι την ηλικία των 18 ετών.

 

Πηγή: Το διαβάσαμε εδώ 


Ακολούθησε το ATHENS  TROLLEYBUS DRIVERS  στο Facebook .