Χθες, η Ferrari έκανε την παρουσίαση του μονοθεσίου της για το 2020, της SF1000. Το φετινό μονοθέσιο της ομάδας μπορεί οπτικά να μην έχει πολλές αλλαγές, αλλά οι μηχανικοί της ομάδας έχουν αλλάξει πολλές λεπτομέρειες σε σχέση με πέρυσι.

Η Ferrari πέρυσι έμεινε από νωρίς εκτός ουσιαστικής διεκδίκησης του τίτλου, κάτι που έκανε τους ανθρώπους στο Maranello να θέλουν να δώσουν ένα μονοθέσιο πολύ πιο ικανό για το 2020, χωρίς βέβαια να αποσπασθεί η προσοχή τους παραπάνω απ’ ότι πρέπει, δεδομένης και της εξέλιξης του μονοθεσίου του 2021.

Έτσι, το αποτέλεσμα ήταν η SF1000, ένα μονοθέσιο το οποίο εκ πρώτης όψεως δεν φέρει πολλές αλλαγές, αλλά εάν εξεταστεί λεπτομερώς σίγουρα γίνονται αντιληπτές οι αλλαγές που έχουν γίνει.

Ας ξεκινήσουμε από την πρώτη και πιο πρωτότυπη. Φέτος, η νέα Ferrari θα έχει δίπλα από τον αεραγωγό πάνω από το κεφάλι του οδηγού τα λεγόμενα “κέρατα Vikings”, μια διαμόρφωση που έχει εμφανιστεί και στο παρελθόν, σε μονοθέσια όπως η McLaren του 2006 και η BMW Sauber του 2008.



Η εμπρός πτέρυγα του μονοθεσίου φαίνεται επίσης αλλαγμένη, με το εμπρός πλατύ τμήμα της, το “φτυάρι”, να είναι αρκετά πιο προτεταμένο σε σχέση με πέρυσι. Επίσης, κάτω ακριβώς από τη μύτη της πτέρυγας, οι γεωμετρικές διαμορφώσεις έχουν δεχθεί lifting με σκοπό την παραγωγή μεγαλύτερης κάθετης δύναμης στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου.




Πιο πίσω στην πτέρυγα, υπάρχουν πλέον και άλλες γεωμετρικές διαμορφώσεις, σχήματος καμπύλου πτερυγίου. Πλέον υπάρχουν τέσσερα τέτοια πτερύγια, ενώ το πίσω μέρος τους βρίσκεται κάτω από το σασί.




Στα bargeboards, στις πλαϊνές δηλαδή περίπλοκες γεωμετρικές διαμορφώσεις, η Ferrari μεγιστοποίησε το ύψος στο οποίο μπορεί να φτάσει. Τα πρώτα τρία τμήματα είναι αρκετά υπερυψωμένα σε σχέση με πέρυσι, ενώ τα υπόλοιπα bargeboards φαίνεται πως έχουν αρκετές επιφάνειες, προκειμένου να εκμεταλλεύονται όλες τις γωνίες, ταχύτητες και συνθήκες. Τα βοηθήματα σχήματος “μπούμερανγκ” έχουν δεχθεί κάποιες αλλαγές βελτιστοποίησης.




Πιο πίσω, δίπλα στους πλαϊνούς αεραγωγούς, υπάρχουν τα τρία κύρια πάνελ τα οποία κατευθύνουν τον αέρα στα πλαϊνά κοίλα του μονοθεσίου. Πλέον, σε σχέση με πέρυσι, αυτά δεν είναι όλα ενωμένα μεταξύ τους, με το άνω οριζόντιο τμήμα να είναι αποκομμένο, και τα άλλα δύο να είναι ενωμένα σε σχήμα L.

Οι καθρέφτες της SF1000 στηρίζονται από το αμάξωμα σε δύο σημεία, όντας φωλιασμένοι στο μεγαλύτερο από αυτά. Επίσης, το μονοθέσιο φαίνεται πως έχει μεγαλώσει λίγο παραπάνω σε μήκος, σαν αποτέλεσμα της ανάγκης για σωστό “πακετάρισμα” (packaging) της μονάδας ισχύος, των ηλεκτρονικών και του κιβωτίου ταχύτητας.




Το πίσω μέρος του μονοθεσίου παρουσιάζεται ακόμα πιο στενό, σε σχήμα μπουκαλιού, κάτι που ενισχύει την προηγουμένως αναφερόμενη ανάγκη για αύξηση του μήκους του μονοθεσίου. Επίσης, φαίνεται πως η πτέρυγα πάνω από τον κινητήρα του μονοθεσίου, σχήματος πτερυγίου καρχαρία, ξεκινά πιο απότομα σε σχέση με πέρυσι, όπου αυτή ξεκινούσε πιο μπροστά και με οριζόντια κλίση.





Συμπερασματικά, φαίνεται πως οι μηχανικοί της Ferrari εξέτασαν κάθε ίντσα του μονοθεσίου, στο κυνήγι καλύτερων επιδόσεων. Οι αλλαγές που έχουν κάνει στοχεύουν σίγουρα σε βελτιστοποίηση της κάθετης δύναμης που μπορεί να κερδίσει το μονοθέσιο, κάτι που αποτελούσε πέρσι αχίλλειο πτέρνα της SF90.

Ωστόσο, μέχρι τις χειμερινές δοκιμές και τον πρώτο αγώνα της σεζόν, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει ποια είναι η πραγματική δυναμική του νέου μονοθεσίου της Scuderia.


Πηγη


Ακολούθησε το OSY  TROLLEYBUS DRIVERS   στο Facebook .
Axact

Trolleybus drivers

Oταν κάνεις μία ερώτηση είσαι ανόητος για πέντε λεπτά. Αν δεν κάνεις ποτέ ερωτήσεις, θα μείνεις ανόητος για όλη σου τη ζωή.

Δημοσιευση σχολιου:

0 comments: