«Αυτό δεν είναι αναδιοργάνωση – είναι εγκατάλειψη. Και κάποιοι σιωπούν συνειδητά»


By Kurtis, εργαζομένου στον ΗΛΠΑΠ

Η Αθήνα βρίσκεται ενώπιον μιας από τις πιο προβληματικές αποφάσεις μεταφορικής πολιτικής των τελευταίων δεκαετιών: το σταδιακό και σιωπηλό κλείσιμο των τρόλεϊ. Ένα μέσο με ιστορική, κοινωνική και οικολογική αξία οδηγείται προς εξαφάνιση, χωρίς ενημέρωση, χωρίς σχέδιο, χωρίς ίχνος λογοδοσίας.

Απουσία ενημέρωσης – Παράλυση λειτουργίας

Εδώ και μήνες, γραμμές όπως η 11, η 3 και η 2 υπολειτουργούν  χωρίς επίσημη εξήγηση. Το προσωπικό μετακινείται άτακτα, χωρίς διαφάνεια, ενώ τα αμαξοστάσια βλέπουν καθημερινά δεκάδες οχήματα να παραμένουν αδρανή.

Και όμως, ούτε το Υπουργείο Υποδομών ούτε ο ΟΑΣΑ έχουν τοποθετηθεί ξεκάθαρα για τις προθέσεις τους.

Μόνο σιωπή. Και πίσω από αυτή τη σιωπή, εξελίσσεται η αποδόμηση ενός μέσου που εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες πολίτες καθημερινά.

Ένωση Εργαζομένων: Αφωνία σε ιστορική στιγμή

Αυτό που προκαλεί ίσως μεγαλύτερη απογοήτευση είναι η στάση της ίδιας της Ένωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ και συγκεκριμένα του Προέδρου της, ο οποίος δεν έχει προχωρήσει σε καμία δημόσια τοποθέτηση ή καταγγελία για το ζήτημα.

«Το Διοικητικό Συμβούλιο συνεδρίασε, τέθηκαν τα ερωτήματα, κατατέθηκαν προτάσεις από άλλες παρατάξεις. Και όμως, ο Πρόεδρος δεν ανέλαβε καμία ουσιαστική πρωτοβουλία. Καμία επίσημη δήλωση, καμία ενημέρωση των μελών, καμία απαίτηση εξηγήσεων από τον ΟΑΣΑ ή το Υπουργείο», καταγγέλλει στέλεχος της Ένωσης (ανωνυμία κατόπιν αιτήματος).

Η παθητική στάση της πλειοψηφίας, και ειδικά της ΔΑΚΕ, καθιστά πλέον το Σωματείο θεατή στην αποδόμηση του ίδιου του οργανισμού που υποτίθεται πως εκπροσωπεί.

Πολιτικές ταυτίσεις ή απουσία ευθύνης;

Πολλοί αναρωτιούνται αν η στάση αυτή είναι αποτέλεσμα πολιτικής ταύτισης με τη σημερινή κυβέρνηση, ή απλώς έλλειψης θέλησης να συγκρουστούν με κέντρα αποφάσεων.

Η ουσία όμως παραμένει:
Όταν το μέλλον ενός ολόκληρου φορέα μεταφορών τίθεται υπό αμφισβήτηση, η σιωπή δεν είναι επιλογή. Είναι συνενοχή.

Το ευρωπαϊκό παράδοξο: Η Αθήνα κλείνει τα τρόλεϊ – η Ευρώπη τα αναβαθμίζει

Αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στην Αθήνα, πόλεις όπως η Ζυρίχη, το Μιλάνο και η Πράγα επενδύουν στην επέκταση των δικτύων ηλεκτροκίνησης.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του UITP (International Association of Public Transport, 2024), οι ηλεκτροκίνητες μεταφορές θεωρούνται απαραίτητος πυλώνας για την πράσινη μετάβαση στις πόλεις της Ευρώπης.

Και όμως, στην Ελλάδα, τα τρόλεϊ αποσύρονται χωρίς σχέδιο, με μόνο “πρόγραμμα” την απουσία προγράμματος.

Και τώρα τι;

Δεν ζητάμε χάρη. Ζητάμε το αυτονόητο:

  • Επίσημη απάντηση από τον ΟΑΣΑ και το Υπουργείο για το μέλλον τον τρόλεϊ.

  • Άμεση ενημέρωση και κινητοποίηση από τη διοίκηση της Ένωσης Εργαζομένων.

  • Καθαρή στάση από τον Πρόεδρο της Ένωσης, ο οποίος μέχρι σήμερα παρακολουθεί άπραγος μια ιστορική υποχώρηση.

Η ιστορία θα καταγράψει ποιοι στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων — και ποιοι έκαναν πως δεν είδαν τίποτα.


Kurtis 
Οδηγός τρόλεϊ – Μέλος της Ένωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ

📎 Πηγές – Αναφορές:

  • UITP (2024): Electrification and the Future of Urban Public Transport




Ακολούθησε το ATHENS  TROLLEYBUS DRIVERS  στο Facebook .