Αστικές συγκοινωνίες: Προβλήματα εξαιτίας της έλλειψης οδηγών


Με την εξεύρεση οδηγών και την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων να αποτελούν μεγάλο στοίχημα για τις αστικές συγκοινωνίες, φορείς όπως οι ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) καταγράφουν τις ανάγκες τους τόσο σε λεωφορεία και τρόλεϊ όσο και σε οδηγούς για το επόμενο διάστημα. Μεγάλο «αγκάθι», πέραν της ποιότητας των υπηρεσιών, είναι και η συχνότητα των δρομολογίων, πολλά εκ των οποίων καθημερινά «κόβονται» εξαιτίας της έλλειψης οδηγών. 

Είναι ενδεικτικό πως στη γραμμή 10 του τρόλεϊ (Χαλάνδρι – Τζιτζιφιές) εάν και είναι προγραμματισμένα 59 δρομολόγια, τελικά προχθές εκτελέστηκαν περίπου τα μισά (31). Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ΟΑΣΑ, στην Αττική θα μπορούσαν να κυκλοφορούν 1.290 λεωφορεία, όμως λόγω έλλειψης οδηγών κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 1.050.

Ετσι, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», εκτός από τη φουρνιά των 951 καινούργιων λεωφορείων που, κατά τους σχεδιασμούς, θα κυκλοφορούν έως το τέλος του 2025 στην Αττική, προς το παρόν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης για 125 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, καθώς και για 50 λεωφορεία υδρογόνου, μέσω του προγράμματος της Ε.Ε. modernization fund, στο οποίο συμμετέχει η Ελλάδα. Στην περίπτωση των 125 νέων 12μετρων ηλεκτρικών λεωφορείων, ο διαγωνισμός «τρέχει», αλλά μαζί του «τρέχει» και το υπουργείο Μεταφορών, καθώς έως το καλοκαίρι του 2026 που είναι το ορόσημο για το Ταμείο Ανάκαμψης, πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες παράδοσής τους. Κατά πληροφορίες, έχουν κατατεθεί δύο προσφορές στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, που είχε καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών τις 13 Μαρτίου.


Στις ΟΣΥ έχουν επιπλέον ανάγκη για 175 τρόλεϊ νέας τεχνολογίας, καθώς και 200 ηλεκτρικά λεωφορεία (18μετρα, 12μετρα και midi). Συνολικά δηλαδή 375 καινούργια λεωφορεία και τρόλεϊ. Φυσικά, η εξεύρεση χρηματοδότησης αποτελεί προϋπόθεση για να προχωρήσουν τα παραπάνω, ενώ στο τραπέζι βρίσκεται και το ενδεχόμενο απόκτησής τους μέσω leasing. Στο μέτωπο των οδηγών, «αναζητούνται» 600 οδηγοί το επόμενο διάστημα, ενώ ήδη, σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, έχουν πιάσει δουλειά 185 άτομα. 

Παράλληλα, αναμένεται και η ένταξη ενδεχομένως άλλων 75. «Αυτές οι προσλήψεις μάς σώζουν. Είχαμε περίπου 2.200 οδηγούς όταν χρειαζόμαστε πάνω από 3.000» αναφέρουν πηγές από τις ΟΣΥ. Αποτρεπτικά ωστόσο λειτουργεί για πολλούς υποψηφίους οδηγούς η μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους στον ιδιωτικό τομέα, με αποτέλεσμα αρκετοί νεοπροσληφθέντες να αποχωρούν τελικά από τις αστικές συγκοινωνίες. «Το 70% του στόλου των λεωφορείων στην Αττική μέχρι το τέλος του 2025 θα είναι ολοκαίνουργιο», επισήμαναν.


Πηγή: Το διαβάσαμε εδώ