Για αβάσιμους ισχυρισμούς των εργαζομένων κάνει λόγω η διοίκηση του ΟΣΕ, ως απάντηση στα εξώδικα που έλαβε από την ΠΕΠΕ (Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης) στις 7/9/2021, 8/3/2022 και στις 31/10/2022.
Σωτήρης Μπέσκος
Όπως παρουσιάζει κατ' αποκλειστικότητα το Dnews στην απάντησή της η διοίκηση του ΟΣΕ αναφέρει στις κατηγορίες για κακή συντήρηση του δικτύου πως «η κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής μετράται ανά τακτά χρονικά διαστήματα από ειδικό καταγραφικό τρένο που διαθέτει ο ΟΣΕ. Εν συνεχεία τα δεδομένα αξιολογούνται και μελετώνται από εξειδικευμένους μηχανικούς. Από αυτή τη διαδικασία προκύπτουν οι εργασίες προληπτικής συντήρησης της υποδομής με προτεραιότητα ανάλογη με τη σοβαρότητα των σφαλμάτων της καταγραφής».
Η παραδοχή του ΟΣΕ και η υπόσχεση τηλεματική σε όλο το δίκτυο
Σε αποδοχή για μη λειτουργία της τηλεματική στους σταθμούς είχε προχωρήσει ο ΟΣΕ, ως απάντηση στο εξώδικο της ΠΕ.ΠΕ. Συγκεκριμένα αναφέρει πως «το δίκτυο του ΟΣΕ δεν διέθετε ποτέ ολοκληρωμένο σύστημα τηλεματικής. Το πρώτο σύστημα τηλεματικής εγκαταστάθηκε στο δίκτυο που λειτουργεί ο Προαστιακός στην ευρύτερη περιοχή του Λεκανοπεδίου [...] πρόσφατα το τεχνικό προσωπικό του ΟΣΕ ανάταξε και έθεσε σε λειτουργία το σύστημα της τηλεματικής σε όσους σταθμούς ήταν τεχνικά δυνατόν. Λόγω όμως κυρίως της έλλειψης ανταλλακτικών η πλήρης ανάταξη του συστήματος και στους επιθυμητούς σε όλους χρόνους δεν είναι εφικτή».
ΟΣΕ: «Υπάρχουν φωτοσήματα»
Όπως αναφέρει στην απάντησή του η διοίκηση του ΟΣΕ έλεγε ψέματα λίγους μήνε πριν την τραγωδία λέγοντας, μέσω απάντησης στο εξώδικο της ΠΕ.ΠΕ πως η σηματοδότηση λειτουργεί σε όλο το δίκτυο. «Πρόκειται για αυθαίρετο ισχυρισμό καθώς η Σηματοδότηση και η Τηλεδιοίκηση έχουν αρχίσει να λειτουργούν στο δίκτυο κανονικού εύρους του ΟΣΕ από τη δεκαετία του 1980. Σταδιακά υλοποιήθηκε η επέκταση των συστημάτων αυτών σε όλο το μήκους του άξονα ΑΘ - ΘΕΣ, ΟΙΝ-ΧΑΛ, ΤΧ1-ΕΙΔ, ΤΧ1-ΣΤΡ-ΠΡΟ και στον άξονα ΔΑΑ-ΚΙΑ-ΡΟΔ και πιο κάτω αναφέρεται στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Μάλιστα τόνιζε πως σταδιακά εντάσσονται περισσότερα από τα υπάρχοντα συστήματα ενώ βρίσκεται υπό εξασφάλιση η χρηματότηση για τον πλήρη εκσυγχρονισμό της τηλεματικής με πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο.
Σε αποδοχή για μη λειτουργία της τηλεματική στους σταθμούς είχε προχωρήσει ο ΟΣΕ, ως απάντηση στο εξώδικο της ΠΕ.ΠΕ. Συγκεκριμένα αναφέρει πως «το δίκτυο του ΟΣΕ δεν διέθετε ποτέ ολοκληρωμένο σύστημα τηλεματικής. Το πρώτο σύστημα τηλεματικής εγκαταστάθηκε στο δίκτυο που λειτουργεί ο Προαστιακός στην ευρύτερη περιοχή του Λεκανοπεδίου [...] πρόσφατα το τεχνικό προσωπικό του ΟΣΕ ανάταξε και έθεσε σε λειτουργία το σύστημα της τηλεματικής σε όσους σταθμούς ήταν τεχνικά δυνατόν. Λόγω όμως κυρίως της έλλειψης ανταλλακτικών η πλήρης ανάταξη του συστήματος και στους επιθυμητούς σε όλους χρόνους δεν είναι εφικτή».
ΟΣΕ: «Υπάρχουν φωτοσήματα»
Όπως αναφέρει στην απάντησή του η διοίκηση του ΟΣΕ έλεγε ψέματα λίγους μήνε πριν την τραγωδία λέγοντας, μέσω απάντησης στο εξώδικο της ΠΕ.ΠΕ πως η σηματοδότηση λειτουργεί σε όλο το δίκτυο. «Πρόκειται για αυθαίρετο ισχυρισμό καθώς η Σηματοδότηση και η Τηλεδιοίκηση έχουν αρχίσει να λειτουργούν στο δίκτυο κανονικού εύρους του ΟΣΕ από τη δεκαετία του 1980. Σταδιακά υλοποιήθηκε η επέκταση των συστημάτων αυτών σε όλο το μήκους του άξονα ΑΘ - ΘΕΣ, ΟΙΝ-ΧΑΛ, ΤΧ1-ΕΙΔ, ΤΧ1-ΣΤΡ-ΠΡΟ και στον άξονα ΔΑΑ-ΚΙΑ-ΡΟΔ και πιο κάτω αναφέρεται στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Μάλιστα τόνιζε πως σταδιακά εντάσσονται περισσότερα από τα υπάρχοντα συστήματα ενώ βρίσκεται υπό εξασφάλιση η χρηματότηση για τον πλήρη εκσυγχρονισμό της τηλεματικής με πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο.
Το σύστημα που προστατεύει για το ανθρώπινο λάθος
Στο εξώδικο της ΠΕΠΕ αναφέρεται πως το σύστημα ETCS, ένα σύστημα που προστατεύει στο ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθος η διοίκηση του ΟΣΕ αναφέρει πως «ο παρατρόχιος εξοπλισμός του ETCS λειτουργεί σε όλα τα τμήματα. Είναι ήδη πιστοποιημένος ή υπό πιστοποίηση και σταδιακά παραδίδεται προς χρήμα, αυτό όμως που εκκρεμεί και πρέπει να διασφαλιστεί είναι η λειτουργικότητά του επιτρόχιου εξοπλισμού των συρμών και από αυτό κινδυνεύει κυρίως στην παρούσα φάση η αδυναμία πλήρης και ορθής χρήσης του.
Και καταλήγει πως «εάν οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις συντηρούν σε καλή κατάσταση τον εξοπλισμό αυτό και μεριμνήσουν στο βαθμό που τις αφορά για την διαπίστευσή του, τότε η χρήση του στα τμήματα εκείνα του δικτύου που έχουν κατασκευαστικά ολοκληρωθεί θα είναι άμεσα εφικτή και τα ερωτήματά σας άνευ αντικειμένου».
15 χρόνια χωρίς συστήματα ασφαλείας και φωτισμού στις σήραγγες στον Προαστιακό
Σε άλλο σημείο της απάντησης στο εξώδικο, η διοίκηση του ΟΣΕ απαντώντας για το πρόβλημα ασφαλείας και φωτισμού στις σήραγγες στον Προαστιακό προσθέτει πως το «πρόβλημα υπάρχει από την έναρξη λειτουργίας του Προαστικού δικτύου ενώ παρόμοια προβλήματα έχουν παρουσιαστεί και σε άλλα σημεία του δικτύου κυρίως λόγω παλαιότητας εξοπλισμού και έλλειψης ανταλλακτικών» ενώ πρόσθεσε πως τα προβλήματα αυτά αντιμετωπίζονται.
Τρεις εκτροχιασμοί σε διάστημα 2 μηνών
Για τους τρεις εκτροχιασμούς τρένων σε διάστημα δύο μηνών που αναφέρει στο εξώδικο η ΠΕΠΕ τονίζει ο ΟΣΕ πως για «όλα τα συμβάντα γίνεται έρευνα ώστε να αναλυθούν οι ακριβείς αιτίες αυτών με σκοπό τη μη επανάληψή τους στο μέλλον. Τέλος, ένα πρόσθετο στοιχείων των περιστατικών αυτών είναι ότι έγιναν κάτω από συνθήκες που οι ταχύτητες ήταν της τάξεων των 10-20 χλμ/ω, γεγονός που αποδεικνύεται και από τις ασήμαντες υλικές ζημιές τόσο στο τροχαίο υλικό όσο και στις υποδομές.
Και η απάντηση στο εξώδικο, μεταξύ άλλων καταλήγει «από όσα ανωτέρω αναλύσαμε και μετά την παράθεση ακριβών και αδιάσειστων στοιχείων, αποδεικνύεται το αβάσιμο των αιτιάσεων σας εναντίον μας. Μας προκαλεί λύπη και απογοήτευση η εκτόξευση αυξαίρετων εκτιμήσεων και λανθασμένων πληροφοριών που εμπεριέχονται στην ως άνω εξώδικη δήλωσή σας, αλλά κυρίως ότι τέτοιου είδους ανακρίβειες, όταν εκφράζονται από επίσημους φορείς, γίνονται για την δημιουργία εντυπώσεων».
Και καταλήγει «Αποσιωπάτε συστηματικά και σκόπιμα, εμμένοντας μόνο σε ένα αναπόδεικτα καταγγελκτικό λόγο εις βάρος μας, ότι για τυχόν παθογένειες ή ατυχήματα στον σιδηρόδρομο, αποδίδονται μέσα από δικαστικές αποφάσεις και υπηρεσιακά πορίσματα, ευθύνες στον ανθρώπινο παράγοντα, σε δολιοφθορές αγνώστων και σε κακή συντήρηση του τροχαίου υλικού».
Για τους τρεις εκτροχιασμούς τρένων σε διάστημα δύο μηνών που αναφέρει στο εξώδικο η ΠΕΠΕ τονίζει ο ΟΣΕ πως για «όλα τα συμβάντα γίνεται έρευνα ώστε να αναλυθούν οι ακριβείς αιτίες αυτών με σκοπό τη μη επανάληψή τους στο μέλλον. Τέλος, ένα πρόσθετο στοιχείων των περιστατικών αυτών είναι ότι έγιναν κάτω από συνθήκες που οι ταχύτητες ήταν της τάξεων των 10-20 χλμ/ω, γεγονός που αποδεικνύεται και από τις ασήμαντες υλικές ζημιές τόσο στο τροχαίο υλικό όσο και στις υποδομές.
Και η απάντηση στο εξώδικο, μεταξύ άλλων καταλήγει «από όσα ανωτέρω αναλύσαμε και μετά την παράθεση ακριβών και αδιάσειστων στοιχείων, αποδεικνύεται το αβάσιμο των αιτιάσεων σας εναντίον μας. Μας προκαλεί λύπη και απογοήτευση η εκτόξευση αυξαίρετων εκτιμήσεων και λανθασμένων πληροφοριών που εμπεριέχονται στην ως άνω εξώδικη δήλωσή σας, αλλά κυρίως ότι τέτοιου είδους ανακρίβειες, όταν εκφράζονται από επίσημους φορείς, γίνονται για την δημιουργία εντυπώσεων».
Και καταλήγει «Αποσιωπάτε συστηματικά και σκόπιμα, εμμένοντας μόνο σε ένα αναπόδεικτα καταγγελκτικό λόγο εις βάρος μας, ότι για τυχόν παθογένειες ή ατυχήματα στον σιδηρόδρομο, αποδίδονται μέσα από δικαστικές αποφάσεις και υπηρεσιακά πορίσματα, ευθύνες στον ανθρώπινο παράγοντα, σε δολιοφθορές αγνώστων και σε κακή συντήρηση του τροχαίου υλικού».
Πηγή: Το διαβάσαμε εδώ
Ακολούθησε το ATHENS TROLLEYBUS DRIVERS στο Facebook .
Δημοσιευση σχολιου:
0 comments: