Με ένα μεγάλο επιχειρησιακό σχέδιο με σειρά από έργα και παρεμβάσεις που έχει στόχο την ανάταξη της λειτουργίας του Μετρό και του Τραμ πορεύεται η «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΣΤΑΣΥ ΑΕ) σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Επίκεντρο αυτού του σχεδίου είναι η ριζική αναβάθμιση της Γραμμής 1 του Μετρό, της «αδικημένης» γραμμής του δικτύου.
Τα προβλήματα εξάλλου στις αστικές συγκοινωνίες είναι γνωστά και χρόνο με το χρόνο, όσο το σύστημα μεγαλώνει αλλά και παλιώνει, οι προκλήσεις για την λειτουργία και τη συντήρηση του είναι όλο και περισσότερες.
Η ριζική αναβάθμιση της Γραμμής 1 του Μετρό
Πρώτη προτεραιότητα, μετά από δεκαετίες είναι η Γραμμή 1 του Μετρό (Πειραιάς-Κηφισιά). Σε αυτή, όπως σημειώνει στο ypodomes.com ο Νίκος Χαιρέτας, διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, έχουν διαγνωσθεί τρία βασικά προβλήματα. Το πρώτο είναι το πρόβλημα με το τροχαίο υλικό και ο γερασμένος στόλος του. Το δεύτερο είναι η έλλειψη τεχνικού προσωπικού με μέρος του προβλήματος να εντοπίζεται στην περίφημη «κινητικότητα». Δηλαδή εξειδικευμένο προσωπικό που δύσκολα μπορεί κάποιος να το αντικαταστήσει να μετακινείται σε πόστα άλλων οργανισμών του δημοσίου με αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντική μείωση σε αυτή την κατηγορία.
Το πρώτο είναι το πρόβλημα με το τροχαίο υλικό και ο γερασμένος στόλος του. Το δεύτερο είναι η έλλειψη τεχνικού προσωπικού με μέρος του προβλήματος να εντοπίζεται στην περίφημη «κινητικότητα». Δηλαδή εξειδικευμένο προσωπικό που δύσκολα μπορεί κάποιος να το αντικαταστήσει να μετακινείται σε πόστα άλλων οργανισμών του δημοσίου με αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντική μείωση σε αυτή την κατηγορία.
Τρίτο σημαντικό πρόβλημα είναι οι βανδαλισμοί/εισβολές και οι επιθέσεις σε συρμούς ακόμα και κατά την εκτέλεση του μεταφορικού έργου. Το 2019 είχαμε πάνω από 300 εισβολές κυρίως για γκράφιτι ενώ αύξηση παρατηρείται στο φαινόμενο αυτό, το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Στο στόχαστρο της ΣΤΑΣΥ είναι μία τριάδα έργων που θα αλλάξει την εικόνα και υπόσχεται ότι θα κάνει επιτέλους τον «ηλεκτρικό» Μετρό. Το πρώτο, επείγον έργο, είναι το refurbishing 14 συρμών Μετρό 8ης γενιάς οι οποίοι έχουν ηλικία άνω των 35 ετών και η εικόνα αλλά και λειτουργία τους είναι …δραματική. Σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προχωρά ο διαγωνισμός των περίπου 75 εκατ. ευρώ που θα δώσει μία δεύτερη ζωή (περίπου επιπλέον 20 έτη) σε αυτή την ομάδα συρμών.
Μάλιστα κρίνεται και ως έργο-πιλότος για παρόμοια έργα στο μέλλον. Η πρακτική ανακαίνισης παλαιών συρμών, είναι κοινή και συναντάται σε πολλά δίκτυα Μετρό διεθνώς, ιδιαίτερα τα παλαιότερα. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως η Γραμμή 1 του Μετρό έχει πάνω από 150 χρόνια αδιάκοπης λειτουργίας.
Όπως υποστηρίζει ο κ. Χαιρέτας, η χρηματοδότηση θα προέλθει είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από το Ταμείο Ανάκαμψης και η προκήρυξη του έργου τοποθετείται τον προσεχή Οκτώβριο. Αν όλα κυλήσουν ομαλά, στα τέλη του 2022 θα αρχίσουν να κυκλοφορούν οι πρώτοι ανακαινισμένοι συρμοί που θα έχουν πλέον την εμφάνιση και τις λειτουργίες ενός σύγχρονου συρμού Μετρό.
Αυτό θα συμβάλλει στην βελτίωση του χρόνου αναμονής που σήμερα υπολείπεται των γραμμών 2 και 3 αλλά και της συνολικής εμπειρίας του επιβάτη.
Υπογειοποίηση Φάληρο- Πειραιάς και ΤΕΒ - Ένα διπλό έργο για τον Πειραιά
Ταυτόχρονα επιδιώκεται η προώθηση προς υλοποίηση δύο μεγάλων έργων. Το πρώτο είναι η πλήρης ανακαίνιση/ανακατασκευή της Τεχνικής Επισκευαστικής Βάσης στον Πειραιά (ΤΕΒ) που έχει κόστος περίπου 120 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα απαραίτητο μεγάλο έργο, για να μπορέσει να εξελιχθεί η ΤΕΒ σε σύγχρονη βάση για την συντήρηση των συρμών, με ταυτόχρονη ανάπλαση του περιβάλλοντα χώρου.
Παράλληλα γίνεται προσπάθεια να βρεθεί η χρηματοδότηση για την υπογειοποίηση του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς που περιλαμβάνει και ένα νέο υπόγειο σταθμό στο ύψος του πρώην εργοστασίου Κεράνη. Το έργο εκτιμώμενου κόστους 100 εκατ. ευρώ είναι ένα μεγάλο αίτημα του Δήμου Πειραιά που το ζητά επιτακτικά, καθώς με την υπογειοποίηση των γραμμών θα επιτευχθεί η επανασύνδεση του κέντρου με τα Καμίνια, ενώ θα δημιουργηθεί μία νέα λεωφόρος που θα αποσυμφορήσει την επιβαρυμένη κίνηση από το λιμάνι που ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια την πόλη.
Όπως μάλιστα αποκαλύπτει ο κ. Χαιρέτας, εξετάζεται η σύνδεση των δύο έργων σε ένα project. «Είναι δύσκολο να γίνει το ένα έργο χωρίς το άλλο, αν διακοπεί η γραμμή για την υπογειοποίηση είναι χρυσή ευκαιρία να υλοποιηθεί και η ανακαίνιση της ΤΕΒ, καθώς για να γίνει απαιτείται ούτως ή άλλως διακοπή της γραμμής προς τον τερματικό σταθμό του Πειραιά. Θα είναι ένα μεγάλο έργο που όταν ολοκληρωθεί θα μεταμορφώσει όλη την ανατολική πλευρά της πόλης από τα Καμίνια, μέχρι το λιμάνι».
Γενικότερα υπάρχει η πεποίθηση ότι εφ΄ όσον βρεθεί χρηματοδότηση μπορούν να ξεκινήσουν μέσα στο 2021 οι διαδικασίες δημοπράτησης γι αυτό το μεγάλο project.
Επιθέσεις, εισβολές και γκράφιτι, στο «μικροσκόπιο» της ΣΤΑΣΥ
Παράλληλα στο θέμα των εισβολών εξετάζονται διάφορες λύσεις «άμυνας». Όπως αναφέρει ο διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, στη γραμμή 1 σε αντίθεση με τις άλλες δύο, υπάρχουν επτά επίσταθμοι όπου εναποτίθενται συρμοί, επιφέροντας δυσκολίες στην αντιμετώπιση των μελών και διεθνών ομάδων γκράφιτι, μιας και οι περισσότεροι εξ αυτών των επίσταθμων είναι επίγειοι και ως εκ τούτου «προσβάσιμοι».
Η αύξηση της φύλαξης, η ενίσχυση της περίφραξης (όπου είναι αρχιτεκτονικά δυνατόν) και η χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων, είναι οι λύσεις που εξετάζονται και αναμένεται να ληφθούν αποφάσεις το προσεχές διάστημα. Σε κάθε περίπτωση η εκκίνηση της διαδικασίας αναβάθμισης της «γηραιάς» Γραμμής 1 του Μετρό είναι μία διαδικασία που θα απαιτήσει, χρόνο και κεφάλαια, ενώ σημαντικός παράγοντας είναι και η βούληση που δείχνει το υπουργείο να αλλάξει τα δεδομένα, ώστε η ΣΤΑΣΥ να αποκτήσει τρεις ισάξιες γραμμές Μετρό και ο παλιός «ηλεκτρικός» να μην μείνε το αποπαίδι των Σταθερών Συγκοινωνιών της Αθήνας.
Πηγη
Ακολούθησε το OSY TROLLEYBUS DRIVERS στο Facebook .
Δημοσιευση σχολιου:
0 comments: