Όνειρο θερινής νυκτός είναι η υπόθεση της επαναλειτουργίας της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο. Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στο Ναύπλιο ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης ήταν κάτι παραπάνω από ξεκάθαρος καθώς όπως σημείωσς το κράτος δεν προτίθεται να ξαναβάλει το τρένο της Αργολίδας στις ράγες, αλλά είναι διατεθειμένο να βοηθήσει οικονομικά και συμβουλευτικά σε περίπτωση που βρεθεί κάποιο επενδυτικό σχήμα για να τρέξει τη γραμμή.
Όπως αναφέρθηκε, πρέπει να βρεθεί επενδυτής για να μπορέσει να λειτουργήσει και πάλι η μετρική γραμμή η οποία δεν θα μπορέσει να επιδοτηθεί καθώς δεν επιδοτούνται μετρικές γραμμές.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα anagnostis.org, δόθηκαν κάποια ενδεικτικά νούμερα τα οποία μοιάζουν εξωπραγματικά για τα δεδομένα της περιοχής, όπως τη μετακίνηση 1500 ατόμων σε ημερήσια βάση! Ο υφυπουργός πρότεινε στους πολίτες να δημιουργηθεί ένας διατοπικός Sui Generis φορέας με την συμβολή των Δήμων Ναυπλιέων και Άργους - Μυκηνών, καθώς και την υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας, για να λειτουργήσει με ιδιωτικά κεφάλαια το τμήμα και να το καταστήσει βιώσιμο (ουτοπικό άμα κρίνουμε από την τρέχουσα οικονομική κατάσταση). Επίσης επισημάνθηκε ότι οι προτάσεις που θα υποβληθούν αρμοδίως θα πρέπει να περιλαμβάνουν και εναλλακτικά σενάρια για τη χρησιμότητα της γραμμής όπως η τουριστική, επιβατική, εμπορευματική, σύνδεση αρχαιολογικών χώρων κλπ.
Στην συνέντευξη παραβρέθηκε και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης, ο οποίος στάθηκε στο ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι πλέον μία ιδιωτική επιχείρηση (αφού ως γνωστόν πουλήθηκε) και θα αναλάμβανε να τρέξει το τμήμα μόνο αν πειστεί με τεχνοκρατικά κριτήρια να το κάνει, αφήνοντας να εννοηθεί ότι την θεωρεί μη βιώσιμη και προσθέτοντας πως δεν διαθέτει και το απαιτούμενο προσωπικό. Μάλιστα τόνισε ότι δεν πρόκειται να ξοδευτεί ούτε ένα ευρώ γι' αυτό το τμήμα, αν πρώτα δεν βρεθεί φορέας να το τρέξει. Ακόμα και τις σχετικές μελέτες θα πρέπει να τις εκπονήσουν οι υποψήφιοι επενδυτές με δικά τους έξοδα.
Ωστόσο ο κ. Πετράκης διευκρίνισε ότι ο ΟΣΕ είναι διατεθειμένος να προσφέρει τεχνογνωσία σε όποιον επιθυμεί να αναλάβει τη λειτουργία της γραμμής.
Σε ερώτηση του anagnostis.org για το αν η προμελέτη βιωσιμότητας, που σύμφωνα με τον υφυπουργό εκπονείται, θα αφορά μόνο το συγκεκριμένο τμήμα της μετρικής γραμμής ή αν υπάρχουν σκέψεις για τη μετατροπή της, ο υφυπουργός ήταν κατηγορηματικός ότι δεν επίκειται μετατροπή της σε κανονικού ή μικτού εύρους, λόγω του υψηλού κόστους.
Ρωτήσαμε επίσης αν σε περίπτωση που εκδηλώσει ενδιαφέρον κάποιο επενδυτικό σχήμα, το κράτος θα ήταν διατεθειμένο να καλύψει τα έξοδα επισκευής της γραμμής (τα οποία για το συγκεκριμένο τμήμα κυμαίνονται στα 2 εκατομμύρια ευρώ), και σε αυτό η απάντηση που λάβαμε ήταν θετική.
Ωστόσο το κράτος δεν φαίνεται διατεθειμένο να αναζητήσει το ίδιο υποψήφιους επενδυτές, και έτσι οι πολίτες που θέλουν να ξαναδούν το τρένο στις ράγες και οι τοπικοί άρχοντες θα πρέπει να βρουν από μόνοι τους τον «Κινέζο» που θα αναλάβει βγάλει το φίδι από την τρύπα...
Όπως αναφέρθηκε, πρέπει να βρεθεί επενδυτής για να μπορέσει να λειτουργήσει και πάλι η μετρική γραμμή η οποία δεν θα μπορέσει να επιδοτηθεί καθώς δεν επιδοτούνται μετρικές γραμμές.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα anagnostis.org, δόθηκαν κάποια ενδεικτικά νούμερα τα οποία μοιάζουν εξωπραγματικά για τα δεδομένα της περιοχής, όπως τη μετακίνηση 1500 ατόμων σε ημερήσια βάση! Ο υφυπουργός πρότεινε στους πολίτες να δημιουργηθεί ένας διατοπικός Sui Generis φορέας με την συμβολή των Δήμων Ναυπλιέων και Άργους - Μυκηνών, καθώς και την υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας, για να λειτουργήσει με ιδιωτικά κεφάλαια το τμήμα και να το καταστήσει βιώσιμο (ουτοπικό άμα κρίνουμε από την τρέχουσα οικονομική κατάσταση). Επίσης επισημάνθηκε ότι οι προτάσεις που θα υποβληθούν αρμοδίως θα πρέπει να περιλαμβάνουν και εναλλακτικά σενάρια για τη χρησιμότητα της γραμμής όπως η τουριστική, επιβατική, εμπορευματική, σύνδεση αρχαιολογικών χώρων κλπ.
Στην συνέντευξη παραβρέθηκε και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης, ο οποίος στάθηκε στο ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι πλέον μία ιδιωτική επιχείρηση (αφού ως γνωστόν πουλήθηκε) και θα αναλάμβανε να τρέξει το τμήμα μόνο αν πειστεί με τεχνοκρατικά κριτήρια να το κάνει, αφήνοντας να εννοηθεί ότι την θεωρεί μη βιώσιμη και προσθέτοντας πως δεν διαθέτει και το απαιτούμενο προσωπικό. Μάλιστα τόνισε ότι δεν πρόκειται να ξοδευτεί ούτε ένα ευρώ γι' αυτό το τμήμα, αν πρώτα δεν βρεθεί φορέας να το τρέξει. Ακόμα και τις σχετικές μελέτες θα πρέπει να τις εκπονήσουν οι υποψήφιοι επενδυτές με δικά τους έξοδα.
Ωστόσο ο κ. Πετράκης διευκρίνισε ότι ο ΟΣΕ είναι διατεθειμένος να προσφέρει τεχνογνωσία σε όποιον επιθυμεί να αναλάβει τη λειτουργία της γραμμής.
Σε ερώτηση του anagnostis.org για το αν η προμελέτη βιωσιμότητας, που σύμφωνα με τον υφυπουργό εκπονείται, θα αφορά μόνο το συγκεκριμένο τμήμα της μετρικής γραμμής ή αν υπάρχουν σκέψεις για τη μετατροπή της, ο υφυπουργός ήταν κατηγορηματικός ότι δεν επίκειται μετατροπή της σε κανονικού ή μικτού εύρους, λόγω του υψηλού κόστους.
Ρωτήσαμε επίσης αν σε περίπτωση που εκδηλώσει ενδιαφέρον κάποιο επενδυτικό σχήμα, το κράτος θα ήταν διατεθειμένο να καλύψει τα έξοδα επισκευής της γραμμής (τα οποία για το συγκεκριμένο τμήμα κυμαίνονται στα 2 εκατομμύρια ευρώ), και σε αυτό η απάντηση που λάβαμε ήταν θετική.
Ωστόσο το κράτος δεν φαίνεται διατεθειμένο να αναζητήσει το ίδιο υποψήφιους επενδυτές, και έτσι οι πολίτες που θέλουν να ξαναδούν το τρένο στις ράγες και οι τοπικοί άρχοντες θα πρέπει να βρουν από μόνοι τους τον «Κινέζο» που θα αναλάβει βγάλει το φίδι από την τρύπα...
Πηγή: anagnostis.org
Δημοσιευση σχολιου:
0 comments: