της Μαριάννας Τζάννε
Στο σημείο μηδέν παραμένει η μεταφορά του αμαξοστασίου της ΟΣΥ από το Ελληνικό, αφού το υπερβολικό κόστος που υπολογίζεται σε 35 εκατ. ευρώ, αλλά και η ανυπαρξία αδόμητου χώρου στα νότια προάστια, έχουν εγκλωβίσει όλο το σχέδιο μετακίνησης.
Το θέμα επανέφερε πρόσφατα με νέα επιστολή της η ΟΣΥ προς τον ΟΑΣΑ που επιβεβαιώνει ότι το αδιέξοδο συνεχίζεται, παρά τις προτάσεις που έχουν πέσει κατά καιρούς στο τραπέζι, όπως η υπογειοποίηση του αμαξοστασίου και η εγκατάσταση οικολογικού στεγάστρου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Ανάμεσα στα μύρια προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών προστίθεται και η μεταφορά του αμαξοστασίου, η οποία όμως ακόμη και στο καλό σενάριο που βρεθεί ο χώρος θα χρειαστούν από 3 έως 4 χρόνια για να ολοκληρωθεί, με μία τεράστια δαπάνη για τον κρατικό κορβανά. «Ακόμη και αν ρίξουμε τις απαιτήσεις μας στα 40 έως 50 στρέμματα και όχι στα 70 στρέμματα που είναι το Ελληνικό, είναι αδύνατο να βρεθεί ελεύθερος χώρος για να φιλοξενηθεί το νέο αμαξοστάσιο», αναφέρει παράγοντας των συγκοινωνιών.
Το δίλημμα να μείνει ή να φύγει είχε τεθεί και στο παρελθόν αλλά τότε αρνητική δεν ήταν η Lamda Development αλλά η Ελληνικό ΑΕ. Τελικά, αποφασίστηκε να παραμείνει στον περιοχή μόνο το αμαξοστάσιο της Τραμ. Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι η προσέγγιση δεν μπορεί να γίνει με επιπόλαιο τρόπο και ότι ακόμη και η πρόταση για διάσπαση του εργοταξίου με μεταφορά τμημάτων στα άλλα αμαξοστάσια της Αττικής (π.χ Άγιος Δημήτριος, Βοτανικός ακόμη και Θριάσιο) δεν μπορεί να περπατήσει καθώς θα πρέπει ετησίως τα λεωφορεία να διανύουν εκατοντάδες «νεκρά» χιλιόμετρα για να καλύψουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.
Οι συγκοινωνιακοί φορείς υποστηρίζουν ότι ο προβληματισμός ενισχύεται από το γεγονός ότι από το αμαξοστάσιο του Ελληνικού ξεκινά όλο το συγκοινωνιακό έργο της Αθήνας. Όπως επισημαίνουν, πρόκειται για το αρτιότερο και το πιο σύγχρονο αμαξοστάσιο υψηλής κατάρτισης και τεχνογνωσίας, που επισκευάζει ακόμη και κινητήρες λεωφορείων αλλά και οχήματα από άλλα αμαξοστάσια της Αθήνας.
Το θέμα τέθηκε ξανά χθες με αφορμή την επίσκεψη του υφυπουργού Μεταφορών Νίκου Μαυραγάνη αλλά και της διοίκησης του ΟΑΣΑ στο Ελληνικό, ωστόσο στο υπουργείο αλλά και στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών, επιβεβαίωσαν για πολλοστή φορά τις μεγάλες δυσκολίες που συναντά η μεταφορά.
Στο σημείο μηδέν παραμένει η μεταφορά του αμαξοστασίου της ΟΣΥ από το Ελληνικό, αφού το υπερβολικό κόστος που υπολογίζεται σε 35 εκατ. ευρώ, αλλά και η ανυπαρξία αδόμητου χώρου στα νότια προάστια, έχουν εγκλωβίσει όλο το σχέδιο μετακίνησης.
Το θέμα επανέφερε πρόσφατα με νέα επιστολή της η ΟΣΥ προς τον ΟΑΣΑ που επιβεβαιώνει ότι το αδιέξοδο συνεχίζεται, παρά τις προτάσεις που έχουν πέσει κατά καιρούς στο τραπέζι, όπως η υπογειοποίηση του αμαξοστασίου και η εγκατάσταση οικολογικού στεγάστρου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Ανάμεσα στα μύρια προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών προστίθεται και η μεταφορά του αμαξοστασίου, η οποία όμως ακόμη και στο καλό σενάριο που βρεθεί ο χώρος θα χρειαστούν από 3 έως 4 χρόνια για να ολοκληρωθεί, με μία τεράστια δαπάνη για τον κρατικό κορβανά. «Ακόμη και αν ρίξουμε τις απαιτήσεις μας στα 40 έως 50 στρέμματα και όχι στα 70 στρέμματα που είναι το Ελληνικό, είναι αδύνατο να βρεθεί ελεύθερος χώρος για να φιλοξενηθεί το νέο αμαξοστάσιο», αναφέρει παράγοντας των συγκοινωνιών.
Το δίλημμα να μείνει ή να φύγει είχε τεθεί και στο παρελθόν αλλά τότε αρνητική δεν ήταν η Lamda Development αλλά η Ελληνικό ΑΕ. Τελικά, αποφασίστηκε να παραμείνει στον περιοχή μόνο το αμαξοστάσιο της Τραμ. Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι η προσέγγιση δεν μπορεί να γίνει με επιπόλαιο τρόπο και ότι ακόμη και η πρόταση για διάσπαση του εργοταξίου με μεταφορά τμημάτων στα άλλα αμαξοστάσια της Αττικής (π.χ Άγιος Δημήτριος, Βοτανικός ακόμη και Θριάσιο) δεν μπορεί να περπατήσει καθώς θα πρέπει ετησίως τα λεωφορεία να διανύουν εκατοντάδες «νεκρά» χιλιόμετρα για να καλύψουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού.
Οι συγκοινωνιακοί φορείς υποστηρίζουν ότι ο προβληματισμός ενισχύεται από το γεγονός ότι από το αμαξοστάσιο του Ελληνικού ξεκινά όλο το συγκοινωνιακό έργο της Αθήνας. Όπως επισημαίνουν, πρόκειται για το αρτιότερο και το πιο σύγχρονο αμαξοστάσιο υψηλής κατάρτισης και τεχνογνωσίας, που επισκευάζει ακόμη και κινητήρες λεωφορείων αλλά και οχήματα από άλλα αμαξοστάσια της Αθήνας.
Το θέμα τέθηκε ξανά χθες με αφορμή την επίσκεψη του υφυπουργού Μεταφορών Νίκου Μαυραγάνη αλλά και της διοίκησης του ΟΑΣΑ στο Ελληνικό, ωστόσο στο υπουργείο αλλά και στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών, επιβεβαίωσαν για πολλοστή φορά τις μεγάλες δυσκολίες που συναντά η μεταφορά.
Δημοσιευση σχολιου:
0 comments: