Ακριβώς την επαύριο της τραγωδίας των Τεμπών, η διοίκηση των ΚΤΕΛ Λάρισας κοινοποίησε ποινή αργίας δέκα ημερών σε εργαζόμενο που δεν δέχτηκε να παραβιάσει τον νόμο και την ασφάλεια των επιβατών.
Σε μια πολύ σοβαρή καταγγελία προς την Εισαγγελία Λάρισας και τα υπουργεία Μεταφορών και Εργασίας προχώρησε, χθες, η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ), δείχνοντας πως υπάρχουν ζητήματα ασφάλειας στα υπερφορτωμένα ΚΤΕΛ από τις διπλοβάρδιες των εργαζομένων.
Σύμφωνα με την αναφορά, την 1η Μάρτιου, λίγες ώρες μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, η διοίκηση των υπεραστικών ΚΤΕΛ Λάρισας κοινοποίησε πειθαρχική ποινή 10 ημερών αργίας, την οποία το πειθαρχικό της συμβούλιο επέβαλε σε εργαζόμενο που δεν δέχτηκε να παραβιάσει τον νόμο και να ρισκάρει την ασφάλεια και τη ζωή των επιβατών τους οποίους θα μετέφερε.
Το περιστατικό συνέβη στις 16/11/2022, όταν οδηγός του λεωφορείου, επιστρέφοντας στον σταθμό του ΚΤΕΛ στη Λάρισα, έπειτα από δρομολόγιο διάρκειας πλέον των 3,5 ωρών, κλήθηκε να πραγματοποιήσει νέο δρομολόγιο.
Ο εργαζόμενος πρότεινε το νέο δρομολόγιο να πραγματοποιηθεί από άλλο εφεδρικό λεωφορείο (άρα και από άλλον οδηγό), διότι, όπως ενημέρωσε τον υπεύθυνο της επιχείρησης, σε μία ώρα από την έναρξη του νέου δρομολογίου ο ηλεκτρονικός ταχογράφος του οχήματος «θα ανάψει», θα βγάλει δηλαδή την ένδειξη του υποχρεωτικού 45λεπτου διαλείμματος και, για τον λόγο αυτόν, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, θα πρέπει να διακόψει την εργασία του στο μέσο της διαδρομής.
Εξήγησε δε ότι στην περίπτωση κατά την οποία θα αναγκαστεί να συνεχίσει το δρομολόγιο χωρίς το προβλεπόμενο από τον νόμο διάλειμμα, είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει το οικείο Τμήμα Τροχαίας. Η επιχείρηση δρομολόγησε τελικά άλλο λεωφορείο στη συγκεκριμένη διαδρομή, αλλά για την «άρνηση» του οδηγού τον τιμώρησε με 10ήμερη αργία. Αυτό που προκύπτει είναι πως αν, ο μη γένοιτο, υπήρχε κάποιο ατύχημα στην εν λόγω διαδρομή, πάλι ένας... σταθμάρχης θα καλούνταν να πληρώσει το μάρμαρο.
Οπως αναφέρει στη γραπτή απολογία του ο οδηγός του λεωφορείου για την επίμαχη μέρα, «ακινητοποίησα το λεωφορείο στον διάδρομο 8, που είναι δίπλα από το σταθμαρχείο, ο σταθμάρχης εκείνη την ώρα ήταν στο παράθυρο και αμέσως τον ενημέρωσα ότι περίπου στις 19.00 θα ανάψει ο ταχογράφος για να κάνω διακοπή από την εργασία μου και γι’ αυτό τον κάλεσα να στείλει το εφεδρικό λεωφορείο στο δρομολόγιο αντί για εμένα, όπως ορίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά και τον ισχύοντα Εσωτερικό Κανονισμό.
»Τότε ο σταθμάρχης μού είπε ότι δεν έχει εφεδρικό λεωφορείο και ότι θα πρέπει να πάω εγώ! Του απάντησα ότι δεν έχω αντίρρηση να ξεκινήσω το δρομολόγιο, αλλά μόλις θα ανάψει ο ταχογράφος θα πρέπει να ενημερωθεί αυτομάτως η Τροχαία, για να έρθει στο σημείο για έλεγχο. Μόλις του ανέφερα για την Τροχαία, τότε μου άλλαξε το δρομολόγιο». Από την πλευρά της, η διοίκηση των ΚΤΕΛ ισχυρίστηκε πως ο οδηγός «ωρυόταν σαν τρελός, επιδιώκοντας να μετατρέψει την άρνησή του σε σόου, δημιουργώντας εντυπώσεις και ανασφάλεια στους επιβάτες».
Από την πλευρά της, η ΟΣΜΕ κοινοποίησε την καταγγελία και στην Επιθεώρηση Εργασίας, σημειώνοντας πως η «επιβληθείσα πειθαρχική ποινή στον οδηγό αποτελεί σημαντική ένδειξη για το πώς η επιχείρηση Υπεραστικό ΚΤΕΛ Λάρισας Α.Ε., μη σεβόμενη τον νόμο, το επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενους, αντιλαμβάνεται τα ζητήματα τα οποία άπτονται της ασφάλειας της δημόσιας συγκοινωνίας».
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», τα παραπάνω γεγονότα δεν αποτελούν μεμονωμένα περιστατικά, καθώς πληθαίνουν το τελευταίο διάστημα ανάλογες καταγγελίες εργαζομένων, ενώ, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, έχουν διπλασιαστεί τα δρομολόγια των υπεραστικών λεωφορείων.
Πηγή: Το διαβάσαμε εδώ
Ακολούθησε το ATHENS TROLLEYBUS DRIVERS στο Facebook .
Δημοσιευση σχολιου:
0 comments: