Η Volvo Trucks παρουσίασε στις αρχές της χρονιάς τέσσερα νέα φορτηγά, με ιδιαίτερη έμφαση στο περιβάλλον του οδηγού, την ασφάλεια και την παραγωγικότητα. Οι σειρές βαρέως τύπου Volvo FH, FH16, FM και FMX, επανατοποθετήθηκαν στην αγορά, αντιπροσωπεύοντας περίπου τα δύο τρίτα των παραδόσεων της σουηδικής εταιρίας.






Με αυτή τη νέα γενιά βαρέων φορτηγών, η Volvo Trucks εντείνει τις προσπάθειες για την ανάπτυξη οχημάτων που θα είναι ασφαλέστερα, αποδοτικότερα και πιο ελκυστικά εργαλεία δουλειάς για ειδικευμένους οδηγούς. Τα διάφορα μοντέλα φορτηγών της νέας γκάμας διατίθενται με πολλές διαφορετικές παραλλαγές καμπίνας και μπορούν να προσαρμοστούν σε πολλές εφαρμογές. Στα φορτηγά μεταφορών μεγάλων αποστάσεων, η καμπίνα είναι συχνά το δεύτερο σπίτι του οδηγού. Σε φορτηγά εθνικών μεταφορών, συχνά χρησιμεύει ως κινητό γραφείο, ενώ σε εργοταξιακές εφαρμογές τα φορτηγά είναι σκληροτράχηλα και πρακτικά εργαλεία δουλειάς. Κατά συνέπεια, η ορατότητα, η άνεση, η εργονομία, το επίπεδο θορύβου, η ευελιξία και η ασφάλεια ήταν τα βασικά σημεία εστίασης για την ανάπτυξη όλων των νέων φορτηγών της Volvo Trucks. Το εξωτερικό μέρος των καμπινών έχουν επίσης αναβαθμιστεί ώστε να είναι ακόμα πιο ελκυστικό και να κάνει τα χαρακτηριστικά των νέων φορτηγών να ξεχωρίζουν.

Ξεχωριστή θέση σε αυτή την εκτενή γκάμα φορτηγών κατέχει το μεσαίο FM, ως την ιδανική λύση για εθνικές μεταφορές και όχι μόνο. Είναι το φορτηγό που προτείνει η Volvo Trucks για κίνηση σε αστικές περιοχές, σε εθνικά δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, για την παραλαβή εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνια ή στην κίνηση σε εργοτάξια.



Ευέλικτο εργαλείο

«Το νέο Volvo FM είναι το ευέλικτο εργαλείο δουλειάς της σειράς μας. Είναι ευέλικτο και παράλληλα ευρύχωρο, ασφαλές και άνετο για τους οδηγούς», σχολίασε κατά την παρουσίαση του φορτηγού η Carina Byström, Chief Designer Interior της Volvo Trucks. «Έχει πολύ καλή ορατότητα καθώς έχει χαμηλότερη γραμμή θυρών, νέους καθρέπτες και γωνιακή κάμερα συνοδηγού.»


Ξεκινώντας από τη γκάμα, μπορεί κανείς να αποκτήσει το νέο FM ως ελαφρύ ελκυστήρα ή ως φορτηγό-πλαίσιο με έως και πέντε άξονες, έτοιμο να δεχθεί οποιαδήποτε υπερκατασκευή. Το μεσαίο φορτηγό είναι σχεδιασμένο για υψηλά φορτία αξόνων. Ανεξάρτητα αν η ανάρτηση είναι αέρος ή με φύλλα σούστας, ο εμπρόσθιος άξονας μπορεί να δεχθεί έως και 10 τόνους ανά άξονα. Ο αναρτώμενος πίσω άξονας διαφορικού επιτρέπει την αποδέσμευση και ανύψωση του οπίσθιου άξονα όταν το φορτηγό κινείται άδειο, βελτιώνοντας την ακτίνα στροφής και μειώνοντας τη φθορά των ελαστικών και της κατανάλωσης καυσίμου. Οι εμπρόσθιοι άξονες διαφορικού διατίθενται σε σταθερή παραλλαγή και με ενεργητικό τιμόνι τόσο για ελκυστήρες όσο και πλαίσια, με φορτίο ανά άξονα 4,5 – 7,5 – 9 τόνοι. Οι πίσω άξονες διαφορικού διατίθενται σε πολλές διαμορφώσεις, σταθεροί με μονούς ή διπλούς τροχούς, με παθητική διεύθυνση ή ενεργό τιμόνι, με φορτίο ανά άξονα 7,5 – 9,5 – 10 -16 τόνοι.

Το εξωτερικό του Volvo FM διαθέτει νέο αεροδυναμικό σχήμα, με ξεχωριστές γραμμές στο μπροστινό μέρος και μια χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει την πλευρά της νέας καμπίνας. Επιπλέον, οι προβολείς σχήματος V είναι τοποθετημένοι σε σημείο που παρέχει ιδανική αεροδυναμική, ενώ η άνω εμπρόσθια μάσκα με ένα νέο σχέδιο πλέγματος, δίνουν στο φορτηγό μια τολμηρή και σίγουρη όψη.
Σύγχρονη καμπίνα

Τα νέα για τους υποστηρικτές της μάρκας είναι καλά και για την εσωτερική αναβάθμιση του φορτηγού. Το νέο FM διαθέτει μια ολοκαίνουργια καμπίνα, καθώς και πολλές από τις ίδιες λειτουργίες οθόνης οργάνων όπως και τα μεγαλύτερα Volvo της ίδιας κατηγορίας. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός και προσφέρει νέες δυνατότητες προσαρμογής του περιβάλλοντος εργασίας για τις εκάστοτε ανάγκες. Μια νέα πλευρική οθόνη 9 ιντσών εξασφαλίζει τον έλεγχο των επι μέρους λειτουργιών του φορτηγού μέσα από μέχρι και 8 κάμερες και εφαρμογές.


Ο εσωτερικός χώρος έχει αυξηθεί κατά έως και ένα κυβικό μέτρο, παρέχοντας μεγαλύτερη άνεση. Τώρα, η ορατότητα είναι ακόμα καλύτερη λόγω των μεγαλύτερων παραθύρων, της χαμηλότερης γραμμής παραθύρων και των νέων καθρεπτών. Η μεγαλύτερη θυρίδα οροφής επιτρέπει την είσοδο περισσότερου φυσικού φωτός, ενισχύοντας την εντύπωση ευρωχωρίας της καμπίνας. Ταυτόχρονα οι εσωτερικές επιφάνειες και τα υλικά αναδίδουν ποιότητα ανώτερου επιπέδου, ανεξάρτητα από ποιο από τα τρία επίπεδα εξοπλισμού και διάκοσμου (Robust, Dynamic, Progressive) επιλέξει κανείς.



Η νέα καμπίνα με κρεβάτι έχει αναβαθμιστεί και διαθέτει υπερυψωμένο κρεβάτι και βελτιωμένες δυνατότητες αποθήκευσης. Αυτές περιλαμβάνουν ένα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κρεβάτι και μια επάνω και πίσω θήκη για αντικείμενα με φωτιστικά LED στα διαχωριστικά της καμπίνας. Η μετακίνηση από το κάθισμα στο κρεβάτι είναι ευκολότερη από ποτέ, χάρη σε ένα νέο, λεπτότερο και εργονομικό μοχλό του I-Shift, που είναι κομψά ενσωματωμένος στο κάθισμα.



Η καμπίνα ημέρας διαθέτει ένα νέο αποθηκευτικό χώρο 40 λίτρων στο πίσω τοίχωμα της καμπίνας, με εσωτερικό φωτισμό. Μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με επιπλέον αποθηκευτικό χώρο 60 λίτρων, με συρόμενο κάλυμμα για κράνη, δοχεία φαγητού κ.α. Η άνεση της καμπίνας έχει βελτιωθεί ακόμα περισσότερο μέσω ενισχυμένης μόνωσης που βοηθά στην απομόνωση του ψύχους, της θερμότητας και του θορύβου, ενώ μια ελεγχόμενη από αισθητήρα κλιματική μονάδα με φίλτρο άνθρακα, εξασφαλίζει καλή ποιότητα αέρα σε όλες τις συνθήκες.



Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε καμπίνα ημέρας με κρεβάτι ή χωρίς, σε χαμηλή καμπίνα ημέρας με κρεβάτι ή χωρίς και στην καμπίνα Globetrotter για άνετη διανυκτέρευση έως και δύο ατόμων. Δύο εναλλακτικά συστήματα κλιματισμού (με χειροκίνητο έλεγχο ή με αυτόματα ελεγχόμενη θερμοκρασία) καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις.Το σύστημα κλιματισμού μπορεί να συμπληρωθεί επίσης με θερμαντήρες καμπίνας/κινητήρα με το όχημα σταθμευμένο.
Φουλ ασφάλεια

Εκτός από τη βελτιωμένη ορατότητα για τον οδηγό, ανάμεσα στις άλλες βελτιώσεις στην ασφάλεια, στο νέο Volvo FM είναι το Downhill Cruise Control, το οποίο καθορίζει μέγιστη ταχύτητα για να αποτρέψει την άσκοπη επιτάχυνση όταν κινείστε σε κατηφόρα και ο ενεργός αυτόματος πιλότος που λειτουργεί τώρα με όλες τις ταχύτητες, ακόμα και σε μηδενικά χλμ/ώρα. Το συγκεκριμένο πακέτο μπορεί να αναβαθμιστεί σε EBS Medium και να συμπεριλάβει λειτουργίες όπως ο έλεγχος της κατάστασης EBS, η υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα, η ανάλυση φθοράς θερμουίτ και η αυτόματη απελευθέρωση χειρόφρενου.



Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης (EBS), το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το σύστημα προειδοποίησης μετωπικής πρόσκρουσης με φρένο έκτακτης ανάγκης και το Ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας, προσφέρεται τώρα ως στάνταρ εξοπλισμός στο νέο φορτηγό. Το Volvo Dynamic Steering με τα συστήματα ασφαλείας Υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και Υποβοήθησης ευστάθειας, είναι επίσης διαθέσιμο ως προαιρετικός εξοπλισμός.

Το Volvo FM διαθέτει επίσης σύστημα αναγνώρισης πινακίδων σήμανσης που εμφανίζονται στην οθόνη οργάνων, για την προειδοποίηση του οδηγού. Το σύστημα είναι σε θέση να ανιχνεύει ενδείξεις όπως απαγορευτικά προσπεράσματος, ενδείξεις είδους οδού και όρια ταχύτητας.
Η προαιρετική γωνιακή κάμερα συνοδηγού προσφέρει μια συμπληρωματική όψη της πλευράς του φορτηγού στην πλευρική οθόνη.

Ικανή γραμμή κίνησης

Σε πολλές αγορές, το Volvo FΜ διατίθεται με κινητήρα Euro 6 που τροφοδοτείται με LNG και προσφέρει οικονομία καυσίμου και απόδοση συγκρίσιμη με εκείνη των ισοδύναμων πετρελαιοκίνητων φορτηγών της Volvo αλλά με πολύ μικρότερες κλιματικές επιπτώσεις. Ο κινητήρας αερίου μπορεί να λειτουργεί είτε με βιοαέριο, το οποίο περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά έως και 100% ή με φυσικό αέριο που περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά έως και 20% σε σύγκριση με τα ισοδύναμα πετρελαιοκίνητα φορτηγά της Volvo. Το ποσοστό αυτό έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων κατά τη χρήση του οχήματος.



Στη χώρα μας το νέο FM διατίθεται με τρεις επιλογές 6κύλινδρων κινητήρων, τεχνολογίας Euro 6 σε συνολικά εννέα εκδόσεις ισχύος. Στη βάση της γκάμας υπάρχει ο D11K, χωρητικότητας 10,8 λίτρων στις εκδόσεις D11K330 (330 ίπποι /1.600 Nm), D11K380 (380 ίπποι /1.800 Nm), D11K430 (430 ίπποι /2.050 Nm) και D11K460(460 ίπποι /2.200 Nm). Ο μεγαλύτερος σε χωρητικότητα D13K 12,8 λίτρων είναι διαθέσιμος στις εκδόσεις ισχύος D13K420 (420 ίπποι /2.100 Nm), D13K460 (460 ίπποι /2.300 Nm) και D13K500 (500 ίπποι /2.500 Nm). Τέλος, ο G13C, επίσης 12,8 λίτρων είναι διαθέσιμος στις εκδόσεις G13C420 (420 ίπποι /2.100 Nm) και G13C460 (460 ίπποι /2.300 Nm).


Φυσικά το κιβώτιο I-Shift της Volvo Trucks είναι διαθέσιμο και στο νέο FM. Η συγκεκριμένη σειρά αυτόματων κιβωτίων έχει σχεδιαστεί για να κάνει την οδήγηση ευκολότερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη. Όλες οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται αυτόματα και στον σωστό χρόνο ενώ μια σειρά πακέτων λογισμικού επιτρέπουν την προσαρμογή του I-Shift στις ανάγκες του μεταφορικού έργου. Το «μυστικό» βρίσκεται στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου η οποία διαχειρίζεται το συμπλέκτη και τις αλλαγές μέσα από μια συνεχή αξιολόγηση πληροφοριών για την ταχύτητα, το βάρος, την κλίση του δρόμου και τις απαιτήσεις σε ροπή.




Το I-Shift μπορεί να εφοδιαστεί με compact επιβραδυντή, δυναμολήπτη, εφεδρική αντλία υποβοήθησης τιμονιού και ψυγείο λαδιού. 



Πηγη


Ακολούθησε το OSY  TROLLEYBUS DRIVERS   στο Facebook .
Axact

Trolleybus drivers

Oταν κάνεις μία ερώτηση είσαι ανόητος για πέντε λεπτά. Αν δεν κάνεις ποτέ ερωτήσεις, θα μείνεις ανόητος για όλη σου τη ζωή.

Δημοσιευση σχολιου:

0 comments: