Η Mercedes-Benz πραγματοποίησε πρόσφατα στις Βρυξέλλες την παγκόσμια πρεμιέρα της εντελώς νέας γενιάς Tourismo RHD (υψηλού πατώματος), που καλείται να συνεχίσει την μακρά και επιτυχημένη παράδοση του μοντέλου στην αγορά των τουριστικών λεωφορείων. Μετά από σχεδόν 20 χρόνια, χιλιάδες μονάδες πωλήσεων και φυσικά μια νέα επένδυση 400 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη και παραγωγή μιας νέας γενιάς τουριστικών λεωφορείων, το Tourismo αλλάζει εντελώς και έρχεται να θέσει νέα πρότυπα στην αποδοτικότητα, στην άνεση και στην ασφάλεια.
Όπως και η γενιά που απέρχεται, έτσι και η νέα θα κατασκευάζεται σε εργοστάσιο της Τουρκίας, στην περιοχή Hoşdere, κοντά στην Κωνσταντινούπολη. Η παραγωγή του λεωφορείου ξεκινά άμεσα ενώ η γκάμα εκδόσεων θα είναι πλήρως διαθέσιμη περίπου στα τέλη του έτους.
Η μεγιστοποίηση της απόδοσης σε συνδυασμό με την μείωση του συνολικού κόστους χρήσης ήταν το ζητούμενο για την Mercedes-Benz και στην περίπτωση του νέου Tourismo. Πράγματι, η κατανάλωση καυσίμου μειώθηκε κατά περίπου 4,5%, κυρίως λόγο της βελτίωσης της αεροδυναμικής (συντελεστής Cd 0,33) καθώς και της μείωσης του απόβαρου κατά περίπου 200 κιλά. Η εξοικονόμηση μπορεί να ανέλθει έως και στο 7% εάν οι νέας γενιάς κινητήρες OM 470 συνδυαστούν με το πακέτο αποδοτικότητας που λάνσαρε ο κατασκευαστής το καλοκαίρι του 2016. Αυτό περιλαμβάνει προαιρετικά στοιχεία εξοπλισμού όπως το PPC (Predictive Powertrain Control) και το EDF (Eco Driver Feedback).
Το Tourismo είναι σύμφωνα με τον κατασκευαστή του το ασφαλέστερο τουριστικό λεωφορείο στην κατηγορία του. Οι πελάτες θα έχουν για πρώτη φορά την ευκαιρία να διαμορφώσουν με ακρίβεια σε επίπεδο εξοπλισμού το κατάλληλο -για το εκάστοτε μεταφορικό έργο- πακέτο συστημάτων ασφάλειας. Το βοηθητικό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (Emergency Brake Assist) όπως και τα Stop Assist και Attention Assist είναι μερικές μόνο από τις καινοτομίες ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρονται στον εξοπλισμό ενώ κορυφαίο στοιχείο αποτελεί το FCG (Front Collision Guard) που στόχο έχει να αποτρέψει την πιθανότητα πρόσκρουσης.
Τραβάει τα βλέμματα
Σχεδιαστικά, η νέα γενιά παίρνει τα βασικά στοιχεία της προκατόχου της και τα «μοντερνίζει» σε βαθμό που το λεωφορείο να αποπνέει σίγουρα κάτι από το μέλλον! Η τυπική μάσκα της Mercedes-Benz (βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος) συνδυάζεται με όμορφα φωτιστικά σώματα στην εμπρόσθια όψη ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η πίσω όψη του λεωφορείου χάρη στις έντονες ακμές που σχηματίζουν ένα «V». Για τα πλαϊνά τμήματα επιλέχθηκαν ήπιοι, κλασικοί και διαχρονικοί σχεδιαστικοί τόνοι. Τα παράθυρα, με διπλά τζάμια είναι διαθέσιμα σε διαφορετικά επίπεδα απόχρωσης και με διαβαθμισμένη διαφάνεια που κυμαίνεται από το τυπικό 56% έως το 10%, με την τελευταία επιλογή να δημιουργεί ένα εντυπωσιακό αισθητικό αποτέλεσμα.
Η προσπάθεια βελτίωσης της αεροδυναμικής αντίστασης είναι έκδηλη, από άκρη σε άκρη του ελκυστικού αμαξώματος. Καμπύλες γραμμές που υποβοηθούν την ροή του αέρα, έχουν σχεδιαστεί όπου είναι απαραίτητο όπως πάνω από το παρμπρίζ και στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών. Ακόμα και οι υαλοκαθαριστήρες τύπου «Aquablade», είναι χωρίς σκελετό και προσκολλώνται απόλυτα στο παρμπρίζ. Υπάρχει ωστόσο και μια έξυπνη ιδέα που δεν είναι ορατή με γυμνό μάτι. Σε ταχύτητες κίνησης άνω των 95 χλμ./ώρα το αμάξωμα χαμηλώνει κατά 20 χιλ. προκειμένου να μειώσει την μετωπική αντίσταση του αέρα και συνεπώς την κατανάλωση καυσίμου.
Οι εκδόσεις
Με τέσσερις παραλλαγές και μια μεγάλη ποικιλία κινητήρων και εξοπλισμού, το νέο Tourismo διαθέτει τις προδιαγραφές προκειμένου να ανταποκριθεί με επιτυχία σε ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών μεταφορικού έργου. Πιο συγκεκριμένα θα διατεθούν τρία μήκη αμαξώματος και για πρώτη φορά αριστεροτίμονες και δεξιοτίμονες εκδόσεις για όλα τα μοντέλα. Η βασική έκδοση θα είναι το Tourismo RHD, με δύο άξονες, μεταξόνιο 6.090 χιλ., μήκος αμαξώματος 12.295 χιλ. και αποσκευοθήκες ωφέλιμου όγκου 9,9 m3. Ακολουθεί το επιμηκυμένο Tourismo RHD M2, στα 13.115 χιλ. και μεταξόνιο 6.910 χιλ., με αποσκευοθήκες 12,1 m3. Στο ίδιο μήκος θα βγαίνει το βασικό 3αξονικό Tourismo RHD M και την γκάμα θα κλείνει το κολοσσιαίο Tourismo RHD L στα 13.935 χιλ. Το πλάτος του λεωφορείου είναι στα 2,55 μέτρα ενώ το ύψος -ελάχιστα αυξημένο- στα 3,68 μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της ψυκτικής μονάδας.
Άνεση και πολυτέλεια
Ο πελάτης επίσης θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο διαμορφώσεις του κόκπιτ. Μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα στην λειτουργική έκδοση «Cockpit Basic Plus» είτε το ακόμα πιο άνετο «Cockpit Comfort Plus», με το δεύτερο να διαφοροποιείται κυρίως χάρη στο σύστημα Multimedia. Αμφότερα φέρουν τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και έναν νέο πίνακα οργάνων με μια έγχρωμη οθόνη TFT.
Το εσωτερικό της καμπίνας είναι σχεδιασμένο να προσφέρει στους επιβάτες μια αληθινή αίσθηση ευεξίας, όντας φιλόξενο, σχεδιασμένο με καλή εργονομία και ιδιαίτερα φωτεινό. Κυριαρχεί η νέα σειρά καθισμάτων Softline με το ελκυστικό μοτίβο σε σχήμα ρόμβου ενώ μια μεγάλη ποικιλία διαφορετικών σχεδίων για το πάτωμα καθώς και πολυάριθμες επιλογές υφασμάτων για τα καθίσματα, τα τοιχώματα και τις κουρτίνες είναι σε θέση να συνθέσουν την πιο ξεχωριστή εικόνα που επιθυμεί ο ιδιοκτήτης του λεωφορείου.
Από τα αξιοσημείωτα, νέα χαρακτηριστικά του Tourismo RHD αποτελούν ο νέος σχεδιασμός και οι πολλές επιλογές εξοπλισμού στον χώρο της κουζίνας αλλά και το νέο σύστημα ελέγχου του κλιματισμού δύο ζωνών, με πλήρως αυτόματη ρύθμιση και δύο ξεχωριστά κυκλώματα για θέρμανση και κλιματισμό.
Στο εμπρόσθιο τμήμα έχει σχεδιαστεί μια ευρύχωρη και ασφαλής είσοδο στην καμπίνα, με ομοιόμορφα κατανεμημένα σκαλοπάτια και πρακτικές χειρολαβές. Εξίσου άνετη και η κεντρική πόρτα, με τον χώρο των σκαλοπατιών να επιτρέπει σε κάποιον να στέκεται (μπροστά από τον χώρο της τουαλέτας ή για εργασίες στην κουζίνα) ακόμα και όταν η πόρτα είναι κλειστή.
Ο κεντρικός διάδρομος βρίσκεται 1.370 χιλιοστά πάνω από το οδόστρωμα και διαθέτει ωφέλιμο ύψος 2.010 χιλ., αρκετό ακόμα και για υψηλόσωμους επιβάτες. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα σε πλατφόρμες ύψους 150 χιλ. διευκολύνοντας ιδιαίτερα την επιβίβαση/αποβίβαση των επιβατών. Το θολωτό τμήμα της οροφής στο εμπρόσθιο τμήμα του λεωφορείου μπορεί να φιλοξενήσει μια οθόνη 19 ιντσών ενώ μια δεύτερη είναι δυνατόν να τοποθετηθεί στην περιοχή της κεντρικής πόρτας. Οι γκρι αποχρώσεις για τα υφάσματα και τα πλαστικά τμήματα της οροφής και των ανοιχτών θηκών για τις χειραποσκευές δημιουργούν μια αίσθηση ευρυχωρίας.
Σύγχρονη γραμμή κίνησης
Η διαμόρφωση της γραμμής κίνησης του νέου Tourismo RHD βασίζεται στην τελευταία γενιά 6κύλινδρων κινητήρων OM 470 χωρητικότητας 10,7 λίτρων. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται ή έκδοση των 456 ίππων, που συνδυάζει κορυφαίες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Θα είναι διαθέσιμες ακόμα τρεις επιλογές ισχύος στους 360, 394 και 428 ίππους. Εναλλακτικά το λεωφορείο μπορεί να εφοδιαστεί με τον κόμπακτ κινητήρα OM 936, χωρητικότητας 7,7 λίτρων και απόδοσης 354 ίππων, με οφέλη τόσο στην κατανάλωση καυσίμου όσο και στη μείωση του απόβαρου. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 με την χρήση της τεχνολογίας SCR (AdBlue). Οι επιλογές στα κιβώτια ταχυτήτων περιλαμβάνουν ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο στον βασικό εξοπλισμό και -προαιρετικά- το πλήρως αυτοματοποιημένο 8τάχυτο κιβώτιο GO 250-8 PowerShift.
Η Daimler Buses κατέχει μερίδιο αγοράς πάνω από 40% στο κομμάτι της αγοράς που αφορά στις υπεραστικές συγκοινωνίες μεγάλων αποστάσεων. Στην Γερμανία, ένα στα δύο λεωφορεία αυτού του είδους φέρουν το λογότυπο της Mercedes-Benz ή της Setra.
πηγη
Δημοσιευση σχολιου:
0 comments: