Με την εκτίμηση ότι θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, ΟΑΣΑ και δημόσιος πλέον ΟΑΣΘ σχεδιάζουν την από κοινού προμήθεια 1.900 λεωφορείων για την κάλυψη των συγκοινωνιακών τους αναγκών.
Συγκεκριμένα, η διοίκηση του ΟΑΣΑ σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, που πλέον έχει περάσει υπό κρατικό έλεγχο, προτίθενται έως το 2025 να προχωρήσουν στην προμήθεια 1.900 λεωφορείων προϋπολογισμού περί τα 700 εκατ. ευρώ, όπως ανέφεραν στελέχη των δύο οργανισμών. Διευκρίνισαν μάλιστα, ότι το 60% της δαπάνης θα προέλθει από κοινοτική χρηματοδότηση (ΕΣΠΑ, «Γιούνγκερ», Ευρωπαϊκή Τράπεζα κ.α.) και εκτιμούν ότι η υλοποίηση του έργου θα γίνει σταδιακά μετά την έγκριση της χρηματοδότησης και μέχρι το 2025.
Η μέση αξία των περίπου 368.000 ευρώ ανά όχημα, κινείται μεν εντός των πλαισίων της αγοράς, ωστόσο θα υπάρξουν σημαντικές διακυμάνσεις στο κόστος ανά κατηγορία λεωφορείου, όχι τόσο σε σχέση με τη μεταφορική του ικανότητα, όσο, κυρίως, σε σχέση με το καύσιμο που θα επιλεγεί και την τεχνολογία του.
Προμήθεια 92 λεωφορείων από την Περιφέρεια
Στο μεταξύ, ανακοινώθηκε και επίσημα από την Περιφέρεια Αττικής η προμήθεια 92 λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ, με χρηματοδότηση 30 εκ. ευρώ μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014-2020». Η προμήθεια θα αφορά 20 λεωφορεία 12 μέτρων, 60 αρθρωτά, καθώς και 12 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας που θα διαθέτουν ικανοποιητική αυτονομία κίνησης. Η υποβολή προτάσεων προς το ΕΣΠΑ έγινε την 1η Σεπτεμβρίου, ενώ η ολοκλήρωση των προτεινόμενων πράξεων θα επέλθει στις 31 Δεκεμβρίου 2023. Η παραπάνω προμήθεια των λεωφορείων από την Περιφέρεια προγραμματίστηκε αφού προηγούμενα είχε καταστεί αδύνατη η απευθείας χρηματοδότηση του υπ. Μεταφορών για την αγορά των (πολλών) λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ.
Συγκεκριμένα, η διοίκηση του ΟΑΣΑ σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, που πλέον έχει περάσει υπό κρατικό έλεγχο, προτίθενται έως το 2025 να προχωρήσουν στην προμήθεια 1.900 λεωφορείων προϋπολογισμού περί τα 700 εκατ. ευρώ, όπως ανέφεραν στελέχη των δύο οργανισμών. Διευκρίνισαν μάλιστα, ότι το 60% της δαπάνης θα προέλθει από κοινοτική χρηματοδότηση (ΕΣΠΑ, «Γιούνγκερ», Ευρωπαϊκή Τράπεζα κ.α.) και εκτιμούν ότι η υλοποίηση του έργου θα γίνει σταδιακά μετά την έγκριση της χρηματοδότησης και μέχρι το 2025.
Η μέση αξία των περίπου 368.000 ευρώ ανά όχημα, κινείται μεν εντός των πλαισίων της αγοράς, ωστόσο θα υπάρξουν σημαντικές διακυμάνσεις στο κόστος ανά κατηγορία λεωφορείου, όχι τόσο σε σχέση με τη μεταφορική του ικανότητα, όσο, κυρίως, σε σχέση με το καύσιμο που θα επιλεγεί και την τεχνολογία του.
Προμήθεια 92 λεωφορείων από την Περιφέρεια
Στο μεταξύ, ανακοινώθηκε και επίσημα από την Περιφέρεια Αττικής η προμήθεια 92 λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ, με χρηματοδότηση 30 εκ. ευρώ μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014-2020». Η προμήθεια θα αφορά 20 λεωφορεία 12 μέτρων, 60 αρθρωτά, καθώς και 12 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας που θα διαθέτουν ικανοποιητική αυτονομία κίνησης. Η υποβολή προτάσεων προς το ΕΣΠΑ έγινε την 1η Σεπτεμβρίου, ενώ η ολοκλήρωση των προτεινόμενων πράξεων θα επέλθει στις 31 Δεκεμβρίου 2023. Η παραπάνω προμήθεια των λεωφορείων από την Περιφέρεια προγραμματίστηκε αφού προηγούμενα είχε καταστεί αδύνατη η απευθείας χρηματοδότηση του υπ. Μεταφορών για την αγορά των (πολλών) λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ.
Δημοσιευση σχολιου:
0 comments: