Ξαναζωντανεύει για μία ακόμα φορά το όνειρο της δημιουργίας ενός σύγχρονου τερματικού σταθμού υπεραστικών λεωφορείων για την πρωτεύουσα. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επεξεργάζεται σχέδιο υλοποίησης το οποίο θα βασίζεται στη διαθέσιμη μελέτη που έχει εκπονηθεί για λογαριασμό των ΚΤΕΛ από το ΕΜΠ.
Όπως αναφέρει πηγή πολύ κοντά στο θέμα θα χρειαστεί να υπάρξει μία εκλογίκευση στον προϋπολογισμό του έργου. Η μελέτη το κοστολογεί περίπου σε 200εκατ.ευρώ ενώ στο υπουργείο θεωρούν πως ένα ποσό κοντά στα 100εκατ.ευρώ είναι επαρκές για ένα σύγχρονο τερματικό των ΚΤΕΛ.
ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Σήμερα, το βασικό σενάριο για τον νέο τερματικό ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα που θα καταργήσει τους δύο υφιστάμενους σταθμούς σε Κηφισό και Λιοσίων είναι να βγει στον αέρα ένας διαγωνισμός μέχρι το τέλος του έτους.
Ο διαγωνισμός θα έχει αναθέτουσα αρχή την Αττικό Μετρό που είναι και η ιδιοκτήτρια του ακινήτου. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές θα πρόκειται για διαγωνισμό παραχώρησης για διάστημα που θα κυμαίνεται σε πάνω από 25 χρόνια.
Όπως μάλιστα σημειώνεται πρόκειται για κλασική περίπτωση έργου που είναι απόλυτα χρηματοδοτήσιμο και ένα έργο παραχώρησης με ιδιαίτερα μεγάλο εμπορικό αντικείμενο. Το σημαντικό είναι πως δεν χρειάζεται κεφάλαια από το ΕΣΠΑ που θα το έκαναν ιδιαίτερα περίπλοκη τόσο την έγκριση του μοντέλου, όσο και την υλοποίηση του.
Αυτό που χρειάζεται για να οδηγηθούμε στην προκήρυξη του διαγωνισμού είναι να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά η μελέτη. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com έχει ήδη υποβληθεί στο ΥΠΕΝ προς αδειοδότηση από το 2019 και άνευ συγκλονιστικού απροόπτου, αυτό θα συμβεί μέσα στους επόμενους μήνες.
ΜΙΑ ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΥΛΗ ΕΙΣΟΔΟΥ
Οι σταθμοί Κηφισού και Λιοσίων, που εξυπηρετούν σήμερα την πρωτεύουσα, φιλοξενούν συνολικά 49 γραμμές και δέχονται έναν ημερήσιο φόρτο που κυμαίνεται από 24-44 χιλ. επιβάτες. Με τη λειτουργία του, το νέο έργο θα ανακουφίσει τις περιοχές που στέγαζαν επί δεκαετίες τους Σταθμούς Υπεραστικών, ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει σημαντικά την υποβαθμισμένη περιοχή του Ελαιώνα.
Ο νέος τερματικός θα προσωμοιάζει με ένα τερματικό σταθμό αεροδρομίου, θα κατασκευαστεί σε ακίνητο με επιφάνεια περίπου 26.000τμ. Θα διαθέτει ανοιχτούς χώρους πρασίνου, εμπορικές χρήσεις και χώρους στάθμευσης. θα είναι ένας συγκοινωνιακός κόμβος που θα φιλοξενεί πέρα από τα ΚΤΕΛ από όλη την χώρα και διεθνείς λεωφορειακές γραμμές. Εκτιμάται ότι θα αγγίξει έναν ετήσιο φόρτο της τάξης των 16 εκατ. επιβατών. Για να δώσουμε μία τάξη μεγέθους αρκεί να φανταστούμε ότι το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας το 2019, διακίνησε 25,5εκατ.επιβάτες.
Θα συνδέεται με τον σταθμό Μετρό «ΕΛΑΙΩΝΑΣ» και θα συνδεθεί με αστικές γραμμές λεωφορείων, ενώ θα υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος για ταξί. Με τη λειτουργία του η Αθήνα θα έχει ολοκληρώσει όλες τις μεγάλες συγκοινωνιακές της πύλες και θα διαθέτει ένα τερματικό υπεραστικών, εφάμιλλο με άλλων Ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων.
Να σημειώσουμε ότι η Αθήνα πασχίζει να αποκτήσει ένα σύγχρονο τερματικό ΚΤΕΛ από την περίοδο προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 αλλά μέχρι και σήμερα αυτό δεν έχει καταστεί εφικτό.
Πηγη
Όπως αναφέρει πηγή πολύ κοντά στο θέμα θα χρειαστεί να υπάρξει μία εκλογίκευση στον προϋπολογισμό του έργου. Η μελέτη το κοστολογεί περίπου σε 200εκατ.ευρώ ενώ στο υπουργείο θεωρούν πως ένα ποσό κοντά στα 100εκατ.ευρώ είναι επαρκές για ένα σύγχρονο τερματικό των ΚΤΕΛ.
ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Σήμερα, το βασικό σενάριο για τον νέο τερματικό ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα που θα καταργήσει τους δύο υφιστάμενους σταθμούς σε Κηφισό και Λιοσίων είναι να βγει στον αέρα ένας διαγωνισμός μέχρι το τέλος του έτους.
Ο διαγωνισμός θα έχει αναθέτουσα αρχή την Αττικό Μετρό που είναι και η ιδιοκτήτρια του ακινήτου. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές θα πρόκειται για διαγωνισμό παραχώρησης για διάστημα που θα κυμαίνεται σε πάνω από 25 χρόνια.
Όπως μάλιστα σημειώνεται πρόκειται για κλασική περίπτωση έργου που είναι απόλυτα χρηματοδοτήσιμο και ένα έργο παραχώρησης με ιδιαίτερα μεγάλο εμπορικό αντικείμενο. Το σημαντικό είναι πως δεν χρειάζεται κεφάλαια από το ΕΣΠΑ που θα το έκαναν ιδιαίτερα περίπλοκη τόσο την έγκριση του μοντέλου, όσο και την υλοποίηση του.
Αυτό που χρειάζεται για να οδηγηθούμε στην προκήρυξη του διαγωνισμού είναι να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά η μελέτη. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com έχει ήδη υποβληθεί στο ΥΠΕΝ προς αδειοδότηση από το 2019 και άνευ συγκλονιστικού απροόπτου, αυτό θα συμβεί μέσα στους επόμενους μήνες.
ΜΙΑ ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΥΛΗ ΕΙΣΟΔΟΥ
Οι σταθμοί Κηφισού και Λιοσίων, που εξυπηρετούν σήμερα την πρωτεύουσα, φιλοξενούν συνολικά 49 γραμμές και δέχονται έναν ημερήσιο φόρτο που κυμαίνεται από 24-44 χιλ. επιβάτες. Με τη λειτουργία του, το νέο έργο θα ανακουφίσει τις περιοχές που στέγαζαν επί δεκαετίες τους Σταθμούς Υπεραστικών, ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει σημαντικά την υποβαθμισμένη περιοχή του Ελαιώνα.
Ο νέος τερματικός θα προσωμοιάζει με ένα τερματικό σταθμό αεροδρομίου, θα κατασκευαστεί σε ακίνητο με επιφάνεια περίπου 26.000τμ. Θα διαθέτει ανοιχτούς χώρους πρασίνου, εμπορικές χρήσεις και χώρους στάθμευσης. θα είναι ένας συγκοινωνιακός κόμβος που θα φιλοξενεί πέρα από τα ΚΤΕΛ από όλη την χώρα και διεθνείς λεωφορειακές γραμμές. Εκτιμάται ότι θα αγγίξει έναν ετήσιο φόρτο της τάξης των 16 εκατ. επιβατών. Για να δώσουμε μία τάξη μεγέθους αρκεί να φανταστούμε ότι το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας το 2019, διακίνησε 25,5εκατ.επιβάτες.
Θα συνδέεται με τον σταθμό Μετρό «ΕΛΑΙΩΝΑΣ» και θα συνδεθεί με αστικές γραμμές λεωφορείων, ενώ θα υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος για ταξί. Με τη λειτουργία του η Αθήνα θα έχει ολοκληρώσει όλες τις μεγάλες συγκοινωνιακές της πύλες και θα διαθέτει ένα τερματικό υπεραστικών, εφάμιλλο με άλλων Ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων.
Να σημειώσουμε ότι η Αθήνα πασχίζει να αποκτήσει ένα σύγχρονο τερματικό ΚΤΕΛ από την περίοδο προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 αλλά μέχρι και σήμερα αυτό δεν έχει καταστεί εφικτό.
Πηγη
Ακολούθησε το OSY TROLLEYBUS DRIVERS στο Facebook .
Δημοσιευση σχολιου:
0 comments: