Σχεδόν 20 χρόνια χωρίζουν την τέταρτη από την σημερινή πέμπτη γενιά Scania που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες και ήδη τα πρώτα αυτοκίνητα είναι καθ' οδόν για την Ελλάδα.

Η ανανέωση δεν είναι μόνο στην εμφάνιση, όπως οι δύο προηγούμενες το 2005 και το 2013, αλλά αφορούν ολόκληρο το φορτηγό, σασί, ανάρτηση, αμάξωμα και εσωτερικό καμπίνας, μέσα από μια διαδικασία εξέλιξης που κράτησε σχεδόν 10 χρόνια, κόστισε περίπου 2 δισ. ευρώ στην Scania και δοκιμάστηκε για περισσότερα από 10 εκατ. χιλιόμετρα σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

ΝΕΑ ΚΑΜΠΙΝΑ S

Η νέα καμπίνα S, η οποία αντικαθιστά τις Topline / Streamline του 2013, έχει βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση, καλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, χάρη στη μετακίνηση των καθισμάτων, δυνατότητα για δύο κρεβάτια πλάτους 80 εκατοστών με ακόμη μεγαλύτερο μήκος στα… 215 εκατοστά (το κάτω κρεβάτι μπορεί να επεκταθεί σε πλάτος μέχρι τα 100 εκατοστά, μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος, επίπεδο πάτωμα και βελτιώσεις στη σχεδίαση, αλλά και νέο σύστημα ανάρτησης που περιορίζει τους κραδασμούς και δίνει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό. Η θέση οδήγησης έχει μετακινηθεί κατά 65 χιλιοστά πιο κοντά στο παρμπρίζ και κατά 20 χιλιοστά πιο κοντά στην πόρτα, βελτιώνοντας, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, την ασφάλεια, την ορατότητα και τους διαθέσιμους χώρους του οδηγού.

Προτεραιότητα εδώ έχει η άνετη διαβίωση του οδηγού στις διεθνείς μεταφορές και για αυτό και οι συγκεκριμένες καμπίνες S έχουν μέχρι και έξτρα ηχομόνωση για πιο ξεκούραστες νύχτες στην κουκέτα, ενώ πιο αποδοτικό και λιγότερο ενεργοβόρο είναι το σύστημα κλιματισμού.

Εξωτερικά, ιδιαίτερη φροντίδα έχει δοθεί στη βελτίωση της αεροδυναμικής αντίστασης και το αποτέλεσμα είναι εμφανές κατά 5% στην κατανάλωση, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες βελτιώσεις στους κινητήρες euro 6. Οι αεραγωγοί είναι ενσωματωμένοι στη μάσκα, το παρμπρίζ είναι πλέον στο ίδιο επίπεδο με την καμπίνα και έχει μεγαλύτερη κλίση -αν και παραμένει σχετικά επίπεδο-, ενώ εκτός από την έντονη μάσκα, ξεχωρίζει από προηγούμενα μοντέλα από τα παραλληλόγραμμα μικρά φωτιστικά σώματα κάτω από τα κεντρικά φωτιστικά (η προηγούμενη γενιά είχε δύο μικρά στρογγυλά φωτιστικά σε κάθε πλευρά).

Ο φωτισμός εξωτερικά είναι πλήρης, με νέα led φώτα πορείας, και σώματα σε όλες τις γωνίες, πάνω και κάτω, καλύπτοντας κάθε πιθανή ανάγκη.


Ο ανασχεδιασμός επεκτείνεται και στους εξωτερικούς καθρέφτες, οι οποίοι εκτός από την αεροδυναμική βελτίωση, με τη χρήση ηλεκτρικών ρυθμίσεων έχουν εξαλείψει όλα τα τυφλά σημεία.
Σημαντική βελτίωση υπάρχει στους εσωτερικούς αποθηκευτικούς χώρους, τόσο στα υλικά που πλέον έχουν μεγαλύτερη αντίσταση σε κραδασμούς, όσο και στην σχεδίαση και τοποθέτηση. Κάθε καμπίνα σχεδιάζεται πλέον ανάλογα με τις ανάγκες και τη χρήση, με μια μεγάλη γκάμα επιλογών από ντουλάπια, θήκες και δίχτυα.

Στο ταμπλό είναι εμφανής η χρήση προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, με μια ευρεία γκάμα προαιρετικών στοιχείων εξοπλισμού όπως οθόνες 5 ή 7 ιντσών για το σύστημα χαρτών και πληροφοριών, διακόπτες στο τιμόνι, είσοδοι - έξοδοι για κάθε χρήση (π.χ. USB). Ο κατάλογος των προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει δερμάτινα καθίσματα (δύο πρόσθετες επιλογές), φούρνο μικροκυμάτων, τηλεόραση, ψυγείο, ακόμη και καφετιέρα.

Καινοτομία στην κατηγορία αποτελούν οι πλευρικοί αερόσακοι τύπου κουρτίνας που αυξάνουν την ασφάλεια στις περιπτώσεις πλευρικής σύγκρουσης ή ανατροπής, ενώ μια σειρά από ηλεκτρονικά συστήματα προειδοποίησης στον βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό συντελούν στην αποφυγή ατυχημάτων.


ΚΑΜΠΙΝΑ R

Η καμπίνα R είναι όμοια τεχνικά και στην εμφάνιση, αλλά ελαφρώς μικρότερη σε μέγεθος, ξεχωρίζει δε εξωτερικά τόσο από τις αλλαγές στη μάσκα (με έναν λιγότερο αεραγωγό), «κάθεται» πιο χαμηλά και έχει μόνο ένα ντουλάπι από την πλευρά του οδηγού. Κάθεται όμως λίγο πιο χαμηλά, με αποτέλεσμα σε αυτή την έκδοση να υπάρχει ένα σκαλοπάτι 16 εκατοστών πάνω από τον κινητήρα.

ΣΑΣΙ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗΣ

Το σασί είναι εντελώς νέο, μεγαλύτερο σε διαστάσεις, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 5 εκατοστά οι μπαταρίες έχουν μεταφερθεί πίσω για ακόμη καλύτερη κατανομή βάρους, ενώ τα περισσότερα περιφερειακά εξαρτήματα είναι πλέον στο εσωτερικό του πλαισίου, όπως π.χ. η δεξαμενή του AdBlue που είναι κρεμασμένη από το πλαίσιο και οι δεξαμενές πίεσης των φρένων. Εξωτερικά έχουν παραμείνει μόνο οι δύο δεξαμενές καυσίμου μέγιστης χωρητικότητας 1.500 λίτρων και το σύστημα εξάτμισης, αλλά και αυτά προστατεύονται από μεταλλικές ασπίδες πλευρικά.

Ολες αυτές οι αλλαγές, μαζί με τις νέες καμπίνες, συντελούν σε χαμηλότερο κέντρο βάρους,
καλύτερη αίσθηση στον οδηγό και βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς.

Η γκάμα των εξακύλινδρων κινητήρων 13 λίτρων, έχει επιλογές με 410 ή 450 ίππους (με ροπή 2.150 ή 2.350 Nm) ενώ έχει προστεθεί και ένας νέος 13λιτρος 6κύλινδρος κινητήρας 500 ίππων υψηλής απόδοσης που χρειάζεται ως και 3% λιγότερο καύσιμο, επίδοση την οποία επιτυγχάνει με αύξηση της συμπίεσης στα 20,1:1 και μέγιστη ροπή 2.550 Nm. Εδώ συναντάμε και άλλες βελτιώσεις στο σύστημα καύσης, νέα μπεκ, νέο intercooler και μεγαλύτερο ψυγείο, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνει τα επίπεδα euro 6 μόνο με τεχνολογία συνθετικής ουρίας (AdBlue), χωρίς σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων.

Οι εκδόσεις με V8 κινητήρες 15,6 λίτρων καλύπτουν επίσης τα όρια καυσαερίων euro6 και αποδίδουν 520 ή 580 ή 730 ίππους, με συνδυασμό τεχνολογίας επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR) και AdBlue (SCR).

Σε ότι αφορά στις επιλογές μετάδοσης της κίνησης, εκτός από το Opticruise κιβώτιο ταχυτήτων, υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας και με πιο μακρύ διαφορικό (2,35:1), για ακόμη καλύτερη οικονομία.

Ουσιαστικές βελτιώσεις έχουν γίνει στη λειτουργία του επιβραδυντή, ο οποίος (παραδοσιακά στα Scania) κόβει εντελώς την παροχή καυσίμου, εξοικονομώντας όχι μόνο καύσιμο αλλά και τα τακάκια. Επιπλέον, η λειτουργία του έχει βελτιστοποιηθεί για να λειτουργεί σε συγχρονισμό με την κινηματική του ρυμουλκούμενου και να προσφέρει ασφαλέστερο φρενάρισμα.

Στη βελτίωση των οδηγικών χαρακτηριστικών συντελεί και η ηλεκτρουδραυλική λειτουργία των κατευθυντήριων αξόνων, που έχει μειώσει το βάρος κάθε άξονα κατά 30 κιλά και επιτρέπει μεγαλύτερη γωνία στροφής.

Το τελευταίο τρίμηνο η Scania έχει προσκαλέσει περισσότερους από 9.000 οδηγούς, ιδιοκτήτες μεταφορικών εταιριών ή διαχειριστές στόλων από όλη την Ευρώπη να δοκιμάσουν τη νέα γενιά φορτηγών και τις νέες δυνατότητες συνδεδεμένων υπηρεσιών που μπορούν να βοηθήσουν τις μεταφορικές εταιρίες να πετύχουν καλύτερη διαχείριση και υψηλότερη κερδοφορία.

Περιμένουμε να δούμε από κοντά το νέο φορτηγό και στην Ελλάδα για να εκτιμήσουμε από κοντά τις βελτιώσεις και τις δυνατότητες που προσφέρει η νέα γενιά Scania.



πηγη
Axact

Trolleybus drivers

Oταν κάνεις μία ερώτηση είσαι ανόητος για πέντε λεπτά. Αν δεν κάνεις ποτέ ερωτήσεις, θα μείνεις ανόητος για όλη σου τη ζωή.

Δημοσιευση σχολιου:

0 comments: